شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
گعده

بیست و چهارمین گعده نویسندگان حوزوی به همت مجموعه رسانه ای فکرت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجید رنگی، نویسنده و هنرمند طی سخنانی در این نشست با اشاره به اهمیت مطالعه و مأنوس بودن با کتاب برای طی کردن مراحل موفقیت در عرصه نویسندگی ابراز داشت: قبل از هر چیز باید بر این نکته تأکید کرد که ذهن هر نویسنده‌ای باید از قید و بندهای دست و پاگیر رها و آزاد باشد تا نوع نگاه و زاویه دید خاص او به دنیا و پدیده های دنیایی شکل بگیرد.

وی افزود: زیست هنری ما آن چیزی نیست که خودآگاه ما می‌خواهد، بلکه ما جهان دیگری هم داریم که طول زندگی به آن عمق و بُعد و تشخص داده است. جهانی ناخودآگاه که برداشت‌ها و رهیافت‌های ما را درباره همه‌چیز و همه‌کس با صداقت و راستی، رو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای بسیاری از انسان‌ها این بُعد شخصیتی در اغما و کما به سر می‌برد و به سمت‌وسوی مرگی تدریجی می‌رود، جز برای هنرمند و نویسنده و هر کسی که شیوه‌ متفاوت و متمایزی برای نگریستن به قضایا و پدیده ها دارد.

رنگی همچنین گفت: شرط خوب نوشتن، خوب‌دیدن و خوب‌خواندن است و البته پرورش و شکوفایی ناخودآگاه، ضمن آن که باید توجه داشت از لوازم این پروراندن، پرهیز از خودسانسوری و کتمان خود است.

وی افزود: از عادت‌های ترک‌ناشدنی ذهن این است که به بومی‌سازی عبارات و اصطلاحات، دل‌بستگی خاصی دارد؛ البته که دورریز هم دارد. بنا نیست که هر چه گفتند و شنیدیم با چشم و گوشِ بسته و آغوش باز، بپذیریم. ته دل ‌ما باید با این‌وآن و اتفاق‌های دور و اطرافمان صاف و راحت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha