دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیر کل آینده پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه حوزه علمیه نسبت به قبل قابل مقایسه نیست، ادامه داد: "عمق بخشیدن به مسائل علمی" و در کنار آن "تهذیب نفس" برای لحاظ در رویکردهای حوزه علمیه بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در دیدارحجت الاسلام زهرایی مدیر کل آینده پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اول و انتهای انقلاب کنش های نظام مقدس اسلامی است، گفت: نظام در عرصه های گوناگون رشد کرده است و سبب شده حرکت بزرگ در عالم بیفتد که پایه و اساس آن در حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه حوزه علمیه نسبت به قبل قابل مقایسه نیست، ادامه داد: "عمق بخشیدن به مسائل علمی" و در کنار آن "تهذیب نفس" برای لحاظ در رویکردهای حوزه علمیه بسیار مهم است. هر حرکتی که اتفاق می افتد بایستی در راستای این دو محوریت صورت گیرد. اگر بناست خدماتی اتفاق بیافتد باید در جهت تقویت این دو بال پرواز باشد.

امام جمعه اهواز گفت: پیرامون "مهم ترین نیازهای آینده حوزه علمیه" و "تکلیف مرکز خدمات حوزه های علمیه" باید هم اندیشی صورت گیرد و برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات باید معطوف به دو مساله "تعمیق مسائل علمی و تهذیب" به خصوص مسائلی که مربوط به بازگشت به مسائل اخلاقی و تهذیب نفس است، باشد، افزود: تمام ظرفیت هایی که در حوزه های علمیه ایجاد شده در راستای این دو بال پرواز است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: علما خطاب به روحانیون و طلاب توصیه کرده اند که تا زمانی که در این جایگاه قرار دارید همواره بر روی خودتان کار کنید. باید در این جهت بر روی خودمان کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به روایتی مبنی براینکه "کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ "، عنوان کرد: دو حجت ظاهری و باطنی وجود دارد. اگر حجت باطنی که عقل، فطرت و شبه پیامبر در انسان است، مرده باشد کلام نورانی دیگر اثر نمی گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۴ IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مساجد قبل و بعد هم قابل مقایسه نیست