دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محلات

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اراک گفت: خطای استراتژیکی که والدین در خانواده به آن دچار می‌شوند، این است که وظیفه اصلی خود را که تربیت دینی فرزند است را رها کرده و دائما در حال مهیا کردن اسباب آسایش و راحتی برای دنیای او هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات روز گذشته در نمازخانه این مدرسه علمیه، اولین جلسه اخلاق عمومی ترم جدید با حضور خانم لطیفی از اساتید حوزه برگزار شد.

لطیفی در ابتدای این جلسه به برکات ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: در روایتی از امام امام موسی کاظم(ع) آمده است که، خداوند متعال من را مخیر کرده بین اینکه شیعه ما دچار بلا و گرفتاری شود یا این بلا متوجه من شود و من خود را برای اصابت بلا و حفظ شدن شیعیانم، انتخاب کردم.

وی تصریح کرد: پنجمین آیه منتخب در زمینه خانواده در قرآن، آیات مبارک ۵۴ و ۵۵ سوره مریم و ۱۳۲ سوره طه می‌باشد.

لطیفی گفت: خداوند در سوره مبارکه مریم به اسماعیل (فرزند حزقیل) امر کرده که اهل خود را به نماز و زکات دعوت کند و این اولین و تنها مأموریت او در قرآن می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آیه ۱۳۲ سوره طه، خداوند پیامبر گرامی اسلام را مامور دعوت اهل خویش به نماز کرده، در اینجا که آمر به صلاه خداوند، مامور آن پیامبر و مامور به آن اهل و خانواده پیامبر می‌باشد، مشخص می‌شود که نماز خوان بودن از چه اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خطای استراتژیکی که والدین در خانواده به آن دچار می‌شوند، این است که وظیفه اصلی خود را که تربیت دینی فرزند است را رها کرده و دائما در حال مهیا کردن اسباب آسایش و راحتی برای دنیای او هستند.

وی در پایان به دلالت‌های تربیتی آیه اشاره کرد و گفت: اهمیت تربیت دینی خانواده، اولویت تربیت دینی خانواده بر دیگران، قلمرو تربیت دینی خانواده هم فردی و هم اجتماعی، تقدم تربیت دینی بر تربیت جسمی و اقتصادی، جایگاه و اولویت نماز در برنامه تربیت دینی، رعایت اصل استمرار و مداومت در تربیت دینی خانواده از جمله دلالت‌های تربیتی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha