یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / اعزام طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمانهای هشت سال دفاع مقدس

حوزه / معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت:شهدا بهترین رسانه تبلیغ دین هستند، اگر خواهان تبلیغ دین هستیم و بخواهیم در مسیر ظهور امام زمان(عج) کار کنیم باید از شهدای اسلام مدد بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی امروز در مراسم اعزام جمعی از طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: امسال هم طبق هماهنگی با مدیریت حوزه علمیه قزوین و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان، بیش از ۴۰ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمان‌های ۸ سال دفاع مقدس اعزام شدند که در این یادمان ها برنامه های فرهنگی از قبیل بازدید از یادمان های شلمچه، اروندرود، معراج شهدا، خرمشهر، طلاییه، پاسگاه زید و فتح المبین در دستور کار این برنامه فرهنگی و زیارتی است.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: حضور در معراج شهدا و همچنین برنامه های مختلفی از قبیل برگزاری زیارت عاشورا در یادمانها، روایت گری پیشکسوتان دفاع مقدس برای طلاب و اساتید حوزه علمیه، حضور در کنار پیکرهای پاک شهدای جدید تازه تفحص شده در معراج شهدا از برنامه های طلاب حوزه علمیه قزوین در شهر خوزستان خواهد بود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شهدا بهترین رسانه تبلیغ دین هستند، اگر خواهان تبلیغ دین هستیم و چه بخواهیم در مسیر ظهور امام زمان(عج) کار کنیم باید از شهدای اسلام مدد بگیریم. وی ادامه داد: باید به فکر بهره برداری تمام از پروژه های معنوی موجود در مناطق عملیاتی باشیم، چرا که به برکات همین برنامه راهیان نور است که یادواره ها، نمایشگاه ها، شب خاطره ها و برنامه های دیگر قوت گرفته است.

وی با بیان اینکه کسانی که در مسیر راهیان نور باشند فکر و ذهنشان نورانی می شود و این به برکت شهدا است، افزود: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه برای هر یک از اقشار جامعه و سنین مختلف، حضور در مناطق دفاع مقدس یک معنی و مفهوم خاصی دارد، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان که نسل های بعد از دفاع مقدس هستند، می توانند با مفهوم کلماتی نظیر ایثار، از خودگذشتگی و شجاعت آشنا بشوند.

معاون امور طلاب ودانش آموختگان حوزه علمیه قزوین در پایان یادآور شد: رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند تا ایران اسلامی به تصرف دشمن در نیاید.

شهدا بهترین رسانه تبلیغ دین هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha