شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. این راهپیمایی را مقدمه ای برای آن حماسه بزرگ قرار دهیم و به دشمن نشان بدهیم که این ۲۲ بهمن نه تنها تغییری نکرده است بلکه شور و شعور و ارادت به انقلاب و رهبری در اوج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با بعثت بیان کردند که بعثت سرآغاز بزرگترین انقلاب فکری، معنوی، اجتماعی و سیاسی در تاریخ بشر است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و انقلاب ما ریشه در بعثت دارد، زیرا بعث دارای دو ویژگی هدایتگری و برانگیختگی و به صحنه آوردن اراده‌ها بود و انقلاب ما نیز از روزی که توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری شد همراه با این دو ویژگی بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: مردم قم پشتیبان و پایه گذار حرکت این انقلاب بزرگ بودند و اوج حرکت انقلاب از قم و در ۱۹ دی آغاز شد و این حرکت ادامه پیدا کرد و فرجام آن پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی بیان کرد: در مقابل همه ناملایمات، هشت سال دفاع مقدس، تحریم، نامهربانی‌ها، مزدوران داخلی و جاسوسان اجانب سربلند ایستادیم. ۲۲ بهمن روز افتخار و سربلندی ملت ایران است و انتظار داریم که این ۲۲ بهمن در تاریخ ملت ما به عنوان روز حماسه دیگر رقم بخورد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: همانگونه که رجب مقدمه شعبان است و شعبان نیز مقدمه رمضان است، راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز مقدمه شرکت پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند است.

وی افزود: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. این راهپیمایی را مقدمه ای برای آن حماسه بزرگ قرار دهیم و به دشمن نشان بدهیم که این ۲۲ بهمن نه تنها تغییری نکرده است بلکه شور و شعور و ارادت به انقلاب و رهبری در اوج است.

امام جمعه قم اضافه کرد: به کاندیداها و حامیان آنان توصیه می‌کنم که قانون را معیار قرار دهید و در چارچوب قانون حرکت کنید و هواهای نفسانی باعث نشود که بگویید هدف وسیله را توجیه می کند زیرا این شعار مارکسیست ها است نه شعار جامعه اسلامی.

وی یادآور شد: نگذارید که دشمن کوچکترین نقطه ضعفی را بزرگ نمایی کند. آن موقع این ملت نشان می‌دهد که شایستگی این انقلاب را از اول داشتند و تا رسیدن به ظهور این شایستگی ها را در خودشان حفظ خواهند کرد.

خطیب جمعه قم بیان کرد: فرصت طلایی ماه رجب رو به پایان است و به سرعت ماه رجب تمام شد؛ خوشا به حال کسانی که حق ماه رجب را ادا کردند. کسانی که به ماه رجب توجه نکردند و مانند ماه‌های دیگر با ماه رجب برخورد کردند از فرصت باقی مانده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه راه امید بسته نیست، اضافه کرد: پیامبراکرم (ص) می فرماید: شَعبانُ شَهری و رَمَضانُ شَهرُ اللّه ِ فَمَن صامَ شَهری کُنتُ لَهُ شَفیعا یَومَ القِیامَةِ؛ شعبان، ماه من و رمضان ماه خداوند است. هر که این ماه را روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: امام علی (ع) می فرماید: « أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَی اللَّهِ الَّتِی هِیَ الزَّادُ وَ بِهَا الْمَعَاذُ، زَادٌ مُبْلِغٌ وَ مَعَاذٌ مُنْجِحٌ؛ ای بندگان خدا، شما را به تقوا سفارش می کنم که تقوا توشه و پناهگاه است. توشه ای است که ما را به منزل می رساند و پناهگاهی است که انسان را از خطرات رهایی می‌بخشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با عوامل سعادت و شقاوت اظهار کرد: غفلت از موانع سعادت است و انسان‌های غافل به سعادت نمی‌رسند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ‌ اضافه کرد: یکی از راه های درمان غفلت این است که انسان به هدف آفرینش نگاه کند؛ زیرا رسیدن به این هدف با غفلت جمع نمی‌شود.

وی توجه به پیامدهای غفلت را از دیگر راه های درمان غفلت دانست و تصریح کرد: اگر به پایان راه انسان های غافل نگاه کنیم غفلت درمان می‌شود.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه عبرت گرفتن از تاریخ یکی دیگر از راه‌های درمان غفلت است، گفت: در حادثه عاشورا دو عنصر درس های عاشورا و عبرت های عاشورا وجود دارد. نگاه کنیم که پایان راه کسانی که در کاخ‌های مرتفع زندگی کردند و تا توانستند ظلم و بی داد کردند به کجا ختم شد.

وی با بیان اینکه اگر به درستی از تاریخ عبرت بگیریم به مسیر درست می‌رسیم، اضافه کرد: تاریخ با انسان حرف می‌زند و بیان می کند که کجا برویم و کجا نرویم. تاریخ مقصد مسیرهای متفاوت را به ما نشان می‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: تاریخ خیر خواه بسیار خوبی برای ما است و پند و اندرز می دهد و ما را از غفلت بیدار می‌کند.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید:«أَغفَلُ النّاس مَن لَم یَتَّعِظ بِتَغَیُّرِ الدُّنیا مِن حالٍ إِلی حال؛ غافل‌ترین مردم آن کسی است که از این تغییرات و تبدّلاتی که در عالم وجود می‌آید موعظه و پند نگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: تفکر و اندیشه نیز انسان را از غفلت باز می‌دارد. امام صادق (ع) می‌فرماید: اکثر عبادت ابوذر غفاری تفکر بود. تفکر به معنای درست اندیشه کردن و دنبال راه سعادت گشتن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha