شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: چرا باید شهر یاسوج به عنوان مرکز استان وضعیت خوبی در زمینه فرودگاهی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن گفت: روز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن در پیش است همه ما وظیفه‌ داریم در این راهپیمایی حضور پیدا کنیم.

امام جمعه یاسوج به برکات انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی استقلال و حریت است، در زمان حکومت طاغوت برای ایرانی ها انگلیس و آمریکا تصمیم می گرفتند و کشوری که قرآن، امام رضا و دانشمندان بزرگ داشت چنان ذلیل شده بود که دست نیاز را به سوی بیگانگان دراز کرده بود و راه برای حضور بیگانگان و کفار در کشور فراهم شده بود.

وی بیان کرد: در زمان حکومت طاغوت فساد و ولنگاری و فحشا و شراب فروشی در کف خیابان رسمیت داشت و این شایسته ایران اسلامی نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: در حوزه اقتصادی، خدماتی، علم و صنعت و فناوری کاملا به بیگانگان وابسته بودیم که خطرناکترین مسئله برای یک ملت وابستگی تام به نظام و سلطه غربی است اما ۴۵ سال است که نظام اسلامی با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: آنها می‌خواستند ما در همه عرصه ها وابسته باشیم، اما امروز در همه عرصه‌ها تولید داریم و تحریم‌هایی که دشمن می خواست ما را زمین بزند اثر آنچنان نداشت.

وی گفت: می‌گویند کشورهای اطراف ما در حوزه خلیج فارس فلان امکانات را دارند در جواب این افراد می‌گویم اگر همین کشورها تحریم شوند از پای در می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به آنچه به برکت انقلاب اسلامی در استان ایجاد شده است اشاره و عنوان کرد: قبل از انقلاب تنها ۲۸ درصد مردم باسواد بودند، اما امروز نرخ باسوادی ما ۹۷ درصد بود دانشگاه و مراکز آموزش عالی در گذشته نداشتیم که امروز ۴۰ هزار در حال تحصیل دانشگاهی در استان هستند پزشک صفر عدد داشتیم امروز ۴۵۰ پزشک و متخصص داریم ۱۳ بیمارستان و چندین شبکه بهداشت و خانه بهداشتی و ۱۲۰ قضای ورزشی داریم که گذشته ۳ فضا بود ۱۸ روستا آب داشتند امروز ۱۴۷۲ روستا آب لوله کشی دارند ۳۰ برق داشتند امروز ۱۸۰۰ روستا برق دارند ۱۷۰۰ مسجد داریم حوزه علمیه اصلا نداشتیم اما امروزه ۹ حوزه علمیه داریم مسکن اصلا نداشتیم کشاورزی و دامداری رونقی نداشت یک دامداری عشایری بود که رونقی در آن نبود.

وی در ادامه گفت: از دولت انتظار داریم ضمن تشکر از دولت مردمی آقای رئیسی که ۲ سفر به استان داشت اما سد آبریز یکی از انتظارات ما از دولت است که این سد تنها سدی است که ۳۰ هزار هکتار را آبیاری می‌کند و در کشاورزی تحول ایجاد می‌شود اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: راه‌آهن مهم است که تقاضا کردیم و از مطالبات مردمی است فرودگاه یاسوج که چند پرواز در هفته مشکلی از ما حل نکرده است یکی از راه‌های توسعه این است که مرکز استان فرودگاه به روز و دارای چندین پرواز داشته باشد و روزانه پرواز در آن باشد دو و سه پروازی کمکی به توسعه استان نمی‌کند.

امام جمعه یاسوج افزود: می خواهیم به تهران برویم باید در شیراز چند ساعت معطل شویم نمی‌توانیم یک سخنران دعوت کنیم کسی با این وضعیت به استان ما نمی‌آید خیلی از مسائل ما به مسئله فرودگاه گره خورده است.

وی گفت: پتروشیمی چرام مطالبه دیگر است که باید عنایت داشته باشید استان ما سرشار از منابع مادی و معنوی است منابع آب و نفت داریم شایسته است بیشتر به مردم این استان توجه داشته باشند در جنگ حضور بالا داشتیم در انتخابات هم بالاترین نرخ مشارکت را داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: عده ای که قبلا نماینده بودند زحمت کشیدند اینکه تایید نشدند نه اینکه شایستگی ندارند اینطور نیست هر جایی هستند یه فعالیت خود ادامه دهند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha