یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین صالح گفت: نظام تربیتی خانواده در قرآن فوق‌العاده، علمی و به‌روز است و برای همه زمان‌ها مناسب است. نظام‌های توحیدی و فکری، فکری و اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و عبادی با رویکرد خانواده در قرآن آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) امروز جمعه 20 بهمن‌ماه، در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت به اهمیت جایگاه خانواده در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌ها و رسالت جامعه المصطفی از جایگاه اصیلی برخوردار است. خانواده دارای شأن تربیتی بسیار برجسته‌ای است که می‌تواند نسل آینده را تربیت کند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ای که هم هدف و یاری‌دهنده یکدیگر در ایفای رسالت خود باشد خانواده‌ای مطلوب است لذا هدف جامعه المصطفی این است که خانواده‌ای را تربیت کند که آموختن را آموزش دهد و فرزندان آنان همراه طلاب باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح خطاب به طلاب جامعه المصطفی انتظار می‌رود که در کنار رسالت جهانی خود، تبلیغ دین اسلام و مخاطب قرار دادن بشریت نسبت به این رسالت، در کنار خانواده باشند افزود: از همراهی با خانواده‌های خود غفلت نکنند، زیرا یکی از رسالت‌ها و آموزه‌های دینی این است که به فرزندان خود قرآن یاد دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می‌فرماید ما تو را برای بشریت مبعوث کردیم، یادآور شد: پدر و مادر برای فرزندان مانند پیامبر، راهنمای آن‌ها هستند و موظف‌اند به فرزند خود نماز و تمام واجبات را آموزش دهند.

وی اذعان داشت: نظام تربیتی خانواده در قرآن فوق‌العاده، علمی و به‌روز است و برای همه زمان‌ها مناسب است. نظام‌های توحیدی و فکری، فکری و اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و عبادی با رویکرد خانواده در قرآن آمده است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان اضافه کرد: در نظام ارزش‌ها و اخلاقی خانواده آمده است با فرزندان برخورد ارزشمندانه داشته باشید، با پدر و مادر چه مسلمان چه غیرمسلمان، رفتار و گفتارتان کریمانه باشد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر قرآنی تجلیل شد همچنین از مجموعه بازی فکری جامعه المصطفی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha