شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت اسلام و المسلمین سید تقی قاضوی

حوزه/ آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی از ۴۷ ملیت از سراسر جهان اسلام در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید تقی قاضوی دبیر اجرایی اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی المصطفی، امروز جمعه ۲۰ بهمن ماه، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی آموزشی آفتاب ولایت با بیان اینکه این جشنواره "قرآن، عزت است" از ۱۳ آبان آغاز شده است، اظهار داشت: در این جشنواره ۵ هزار و ۵۲۱ نفر از سراسر ایران و جهان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۲۵ نفر در ۵۴ رشته قرآنی به رقابت پرداختند. هزار و ۷۴۶ نفر از این شرکت کنندگان فرزندان پسر بودند و هزار و ۵۳۹ نفر نیز فرزندان دختر طلاب جامعه‌المصطفی بودند.

رئیس مرکز امور خانواده‌های المصطفی افزود: ۱۰۹ شرکت کننده به مرحله پایانی راه پیدا کردند و حدود ۵۵ نفر هم به عنوان برگزیده در تمامی رشته ها انتخاب شدند.‌ بیش از ۳۰ داور مشغول داوری بودند. همچنین از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، ۱۰ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف پایش سطح قرآنی طلاب در سه بخش همسران، فرزندان پسر و فرزندان دختر جامعه المصطفی، از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی خراسان رضوی در سالن همایش‌های مجتمع اقامتی آفتاب ولایت مشهد شروع شد و امروز اختتامیه آن در همین مکان برگزار شد.

گفتنی است در مرحله نهایی این جشنواره، تعداد ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و اجزاء، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha