یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1137130
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
مجمع خیرین حرم ساز زنجان

حوزه/  اولین جلسه مجمع خیرین حرم ساز استان زنجان باحضور آیت الله سید محمد حسینی زنجانی و جمعی از خیرین استان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، محمد امیر خانی در اولین جلسه مجمع خیرین حرم ساز استان زنجان : به منظور فراهم نمودن امکان مشارکت آحاد مختلف مردم به ویژه خیرین گرامی در امر مقدس توسعه و بازسازی حرم های اهل بیت(ع) ، مجمع خیرین حرم ساز در مرکز کشور تشکیل و شعبه استانی آن نیز در استان زنجان راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان زنجان همچنین یادآور شد: بنیانگذار این امر مقدس و راه اندازی تشکیلات متولی آبادانی حرم های مطهر اهل بیت(ع) با نام " ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات " سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) می باشد که از سال ۱۳۸۲ عملا" وارد عرصه حرم سازی شده است بطوری که از بدو تاسیس تا به امروز می توان از پروژه توسعه حرم مطهر علوی در نجف اشرف و احداث صحن و شبستان حضرت زهرا(س) با مساحت ۲۲۰/۰۰۰متر مربع نام برد که در نیمه شعبان سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد:همچنین طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی با وسعت ۶۰۰/۰۰۰ متر مربع قابل توجه است که فاز اول آن با نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) به مساحت ۱۶۰/۰۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰% در مرحله نازک کاری قرار دارد و ان شاءا... تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha