یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غلامحسین نوفرستی

حوزه/ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در مراسم راه‌پیمایی ۲۲ بهمن،گفت: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات ۱۱ اسفند امسال، تجدید بیعت دوباره با امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان این‌که۲۲ بهمن روز غلبه ایمان بر کفر، الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود ،اظهار کرد:بایستی این درس بزرگ را حفظ و به نسل بعد به عنوان یک الگو منتقل کنیم و این روز را بزرگ بشماریم و از آن الهام بگیریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت و پرورش نهال امید به آینده در خود و دیگران،تصریح کرد: مهمترین و ریشه دارترین جهاد، دور کردن ناامیدی از خود است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که بدون توجه به امیدآفرینی هیچ گامی برداشته نمی شود،افزود: باید از تجربیات گذشته بهترین استفاده را بکنیم و با نگاه و روحیه انقلابی و با عمل جهادی بتوانیم مسیر خود را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی استکبار جهانی را مخالف اسلام و حکومت اسلامی دانست و یادآور شد:مهمترین تکلیف ما آن است که بر اساس سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری چه در بدنه اجرایی و چه در کل نظام است حرکت کنیم و در مقابل اقدامات استکبار مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که بارها مقام عظمای ولایت هشدار داده‌اند که مراقب باشیم که از پشت خنجر نخوریم چرا که دشمنان ممکن است از غفلت ما استفاده کنند بنابراین حتما باید دشمن را دشمن بدانیم و مراقب باشیم از راه نفوذ، فتنه و یا جریانات دیگر به ما ضربه‌ای نزنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خود اسلام عزیز است،یادآور شد:ما برای اسلام قیام کردیم نه برای مسائل اقتصادی.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر این‌که "علما به داد اسلام برسید"،یادآور شد:بزرگ‌ترین ثمره انقلاب،اسلام و اشاعه فرهنگی است.

وی مبارزه با استکبار و پایان دادن به طاغوت و طاغوتیان را دومین ثمره انقلاب اسلامی دانست و افزود:نقش دادن و اهمیت دادن به‌مردم،سومین ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی است و رای دادن بالای ۹۸ درصد مردم به انقلاب اسلامی در ماه‌های اولیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،گواه این مدعاست.

امام جمعه موقت بیرجند از ۲۲ بهمن به عنوان روز وحدت ملت ایران یاد کرد و گفت: ۲۲ بهمن روز وحدت ملی انقلاب اسلامی و روزی است که شعارهای اصلی ما همچون "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی"را تحقق بخشید و مردم باید در این روز حضور پررنگی داشته باشند.

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: با انقلاب اسلامی و پیشرفت‌هایی که کشور ما در طول این ۴۵ سال و با وجود دشمنی‌های آمریکا به خود دیده عملاً دنیا را از تک قطبی بودن قدرت خارج شده است.
وی با اشاره به این‌که یکی از پیام های انقلاب اسلامی حفظ روحیه انقلابی است که پیوسته در فرمایشات امام(ره) و رهبری تکرار می شود،اذعان داشت: یکی از علت های تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن این است که عده ای تصور می کنند انقلاب مختص سال ۵۷ بوده و با تحقق نظام اسلامی پایان یافته و دیگر انقلاب اسلامی مفهومی ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در اندیشه امام راحل(ره) و رهبری است که این انقلاب مقدمه ای برای حاکمیت جهانی حضرت حجت(عج) است و زمانی می توانیم آن را تحقق ببخشیم که آمادگی در جامعه روز افزون جریان پیدا کند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به عمر ۴۵ ساله انقلاب اسلامی،تبیین کرد:طی این سال‌ها،بیش از ۴۰ انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم که این موضوع،نشان از اهمیت دادن نظام به مردم است و در طول این ۴۵سال،عامه مردم در برنامه‌های کشور حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پزشکی،هسته‌ای،نانو و....مثال‌زدنی است،تاکید کرد:امید به زندگی در زمان شاه خائن ۵۵ درصد بود و این در حالی است که امروزه امید به زندگی در کشور به ۷۵ درصد رسیده است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که امروز جبهه مقاومت یک جبهه عظیم بین‌المللی است،گفت:امروزه جامعه باید به این باور برسد که ما برای مسائل اقتصادی قیام نکردیم بلکه برای اسلام قیام کردیم.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در مراسم راه‌پیمایی ۲۲ بهمن،اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات ۱۱ اسفند امسال، تجدید بیعت دوباره با امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: علما و مراجع تقلید درباره ضرورت مشارکت در انتخابات و رای دادن، بر این نظر متفق‌القول هستند که انتخابات واجب عینی است و امیدواریم همه ما به این تکلیف شرعی عمل کنیم.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha