چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
افتتاح کتابخانه

حوزه/ همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب، کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) شهر کاکی پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی، با برگزاری نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش کاکی در این کتابخانه، بازگشایی شد.    

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب، کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) شهر کاکی امروز پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی، با برگزاری نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش کاکی با حضور فرماندار دشتی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، بخشدار، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان دشتی و جمعی از مسئولین در این کتابخانه، بازگشایی شد.

کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) شهر کاکی در سال ۱۳۵۷ تاسیس شد و ساختمان فعلی کتابخانه در سال ۱۳۸۳ با زیربنای ۳۸۰ مترمربع به عنوان تنها کتابخانه شهر کاکی افتتاح گردید. این کتابخانه که دارای بیش از ۲۳ هزار نسخه کتاب و ۱۲۰۰ عضو می باشد، آذر ماه امسال کلنگ بازطراحی و تعمیرات آن زده شد که طی دو ماه با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده و بازگشایی شد و هم اکنون دارای بخش های مختلف شامل مخزن، دفاع مقدس، بوشهر شناسی، نشریات، کمک آموزشی، مرجع، سالن مطالعه آقایان، سالن مطالعه بانوان، بخش ویژه نوجوان و بخش کودک آماده ارایه خدمات به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.

فرماندار دشتی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش کاکی با بیان اینکه بهسازی کتابخانه کاکی کاری ارزشمندی در جهت جذب کتاب خوانان است، گفت: به واسطه ظرفیت‌های علمی خوبی که در شهرستان وجود دارد دشتی همواره در حوزه کتاب و کتاب خوانی جایگاه خوبی در استان داشته است.

علی بحرانی اظهار داشت: در چند سال اخیر در حوزه کتاب و کتاب خوانی اقدامات خوبی در شهرستان دشتی شاهد هستیم.

بحرانی بیان کرد: در این شهرستان شاعران، فرهیختگان و نخبگان علمی زیاد وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در صورت حل مشکل زمین کتابخانه بادوله، اعتبارات لازم برای احداث آن تامین می شود و برای توسعه فضای کنونی کتابخانه کاکی نیز اعتبار لازم اختصاص داده خواهد شد.

احسان مفتاحی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به بودجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی جهت بازطراحی کتابخانه کاکی، افزود: در رویکرد نوین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه کتابخانه ها با توجه به نیاز روز جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد، کارهایی که تاکنون در کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) در حوزه عمرانی انجام شده در مرحله اول بازطراحی این کتابخانه است و در مرحله دوم با کمک فرمانداری، توسعه این کتابخانه را شاهد خواهیم بود.

در این جلسه صدیقه اکبری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی ضمن ارائه گزارشی از روند کار، از زحمات تمام کسانی که در این مدت برای تسریع کار بازسازی کتابخانه همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha