شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بشار اسد

حوزه/ رئیس جمهور سوریه از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران استقبال کرد و دو طرف روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه استقبال کرد و دو طرف روابط دوجانبه دو کشور و تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بشار اسد در این دیدار رفتار ایالات متحده آمریکا در قبال تجاوزات مستمر اسرائیل به نوار غزه را تهدیدی برای گسترش دامنه درگیری دانست که از طریق تداوم تامین سلاح های مرگبار رژیم صهیونیستی و اقدام واشنگتن در حال انجام تجاوزات و حملات در مناطق مختلف خاورمیانه انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی و غرب در بن بست به سر می برند و اکنون غرب ملزم به نجات این رژیم است و تشدید تجاوز های رژیم اسرائیل در فلسطین، سوریه و لبنان چیزی جز تلاش برای خروج این رژیم از بن بست نیست.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: این وظیفه ماست که تا حد توان خود در کنار مردم فلسطین بایستیم، زیرا آنچه این مردم در جریان تجاوزات اخیر اسرائیل به غزه به دست آوردند، از زمان مطرح شدن مسئله فلسطین، محقق نشده بود.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی از این حجم از جنایات هولناکی که در تجاوزات مستمر خود به غزه و قبل از آن طی دهه ها کشتار و نسل کشی علیه مردم فلسطین مرتکب شد، راضی نبود و به همین دلیل خود را برای ادامه خود جنایات در شهر رفح، آماده می کند. در حالی که نهادهای بین المللی ذیربط به ویژه شورای امنیت قادر به توقف این کشتارها نیست.

همچنین بشار اسد با عبداللهیان در خصوص روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی دو کشور، حملات اسرائیل به خاک سوریه و تحولات منطقه بحث و گفتگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha