شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار هیئت حوزوی با مجمع کلیساهای شرق واتیکان 

حوزه/ هیئت حوزه‌های علمیه در واتیکان با مسئولان مجمع کلیساهای شرق دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت حوزه‌های علمیه در واتیکان با مسئولان مجمع کلیساهای شرق دیدار کرد.

در این دیدار که معاون کلیسای شرق واتیکان و مسئول بخش گفت‌وگوی ادیان در محل کلیساهای شرق واتیکان حضور داشتند، معاون مجموعه ضمن خوشامدگویی و یادآوری دیدار سال گذشته آیت‌الله اعرافی با پاپ فرانسیس در مقر واتیکان ابراز کرد که تعالیم و نمادهای شیعه همیشه مورد احترام وی بوده است.

او گفت: از گسترش تنش در جهان نگرانیم و اگر چه ریشه این تنش‌ها عمدتاً سیاسی است اما رهبران ادیان نیز وظیفه و مسئولیت خود را دارند.

وی به مفاهیم رحمت، مودت و اخلاق در شیعه اشاره کرد و انتظار را نیز از مشترکات شیعه و مسیحیت دانست.

او چالش‌های جهانی را مشترک دانست و خواستار همکاری نهادهای دینی برای حل چالش‌های معاصر شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه ضمن تشکر از روند رو به رشد تعامل حوزه و واتیکان، گزارشی از آخرین وضعیت حوزه‌های علمیه به ویژه رویکردهای ادیانی حوزه ارائه کرد.

وی در ادامه، مشترکات حوزه‌های علمیه و مسیحیت به‌خصوص کاتولیک را برشمرد و راه‌ حل اساسی برای تنش‌زدایی را عقلانیت، معنویت و فرهنگ مقابله با ریشه‌های اصلی تنش‌زدایی دانست و امنیت انسان‌ها را در اولویت ادیان معرفی کرد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران را مطلوب و افتخارآمیز برشمرد و گزارشی از وضعیت برخی اقلیت‌های مسلمان و شیعی کشورهای دیگر ارائه کرد و وضعیت مسلمانان در فلسطین، بحرین، یمن و نیجریه را نگران‌کننده دانست و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر رهبران ادیان در چالش‌های مربوط به اقلیت‌های دینی و مذهبی شد.

دیدار هیئت حوزوی با مجمع کلیساهای شرق واتیکان 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha