چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رئیس دادگستری بوشهر

حوزه/ مهرانگیز به قانون ممنوعیت تبلیغات کارکنان دولت در ساعات اداری اشاره کرد و گفت: هیچ شخصی اجازه ندارد از امکانات دولتی به نفع یا به ضرر کاندیدایی استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان بوشهر امروز با حضور اعضای ستاد و کلیه کاندیداهای تایید شده انتخاباتی استان بوشهر برگزار شد.

مهدی مهرانگیز رییس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به اهمیت انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی افراد به‌صورت حضوری نسبت به انتخاب موکلین خود اقدام می‌نمایند، در حالی که قبل از انقلاب یا انتخابات نبود یا اگر بود به صورت فرمایشی کسی معرفی می‌شد.

مهرانگیز با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) در رابطه با انتخابات، یادآور شد: امام فرمودند در انتخابات حتماً شخص اصلح را انتخاب کنید و مردم نظام را از خودشان بدانند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی از گذشته تاکنون تمام تلاش خود را می‌کنند که مردم سالاری دینی را در ایران اسلامی ضعیف نشان دهند، چرا که اقتدار حاکمیت نظام اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات تعیین می‌شود و حضور پرشور مردم در همه عرصه‌ها نقشه‌های دشمنان انقلاب را نقش بر آب می‌کند، به بیان دیگر حضور مردم پای صندوق‌های رأی، ابتدا رأی به نظام اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: "آحاد ملت برای تعیین سرنوشت خودشان در انتخابات شرکت کنند حتی افراد منتقد نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و به اشخاصی که دیدگاه مشابه خودشان دارند رأی دهند".

مهرانگیز با بیان اینکه انسان نباید با تخلف حق کسی را تضعیف کند و از زمانی که اشخاص برای نامزدی انتخابات ثبت نام می‌کنند تا زمانی که رأی گیری برگزار می‌شود، همه حق الناس است، اظهار کرد" الان که زمان رسمی تبلیغات آغاز نشده چنانچه کاندیدایی تبلیغاتش را آغاز کند مصداق تضییع حق الناس است و نباید با کار خلاف جنبه مثبت به عمل خود داد.

رئیس ستاد پیشگیری به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بوشهر گفت: حسب قانون زمان رسمی تبلیغات ۸ روز قبل از روز رأی گیری است و تبلیغات هم در فضای مجازی و هم فضای حقیقی رصد می‌شود و دادگستری هم حسب ماده ۲۰ قانون انتخابات شعب ویژه‌ای را برای جرائم انتخاباتی تعیین نموده که سریعا به این جرایم رسیدگی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بیشتر مجازات جرائم انتخاباتی مجازات درجه ۶ است و برای کارکنان دولت انفصال از ۶ ماه تا یک سال می‌باشد و در برخی موارد علاوه بر مجازات درجه ۶ یا درجه ۷ دو دوره محرومیت از کاندیداتوری انتخابات نیز در نظر گرفته شده، لذا از همه کاندیداها تقاضا داریم پایبند به موازین قانونی باشند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر کسی رأی هم بیاورد و به اصطلاح انتخاب شده باشد تا زمانی که در مجلس حضور نیافته قانون این اختیار را به هیات‌های اجرایی و نظارت می‌دهد که موارد را گزارش و حتی ممکن است انتخاب وی از اعتبار خارج و به مجلس راه پیدا نکند.

مهر انگیز، به موضوع شفافیت مالی نامزدها در انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: هر نامزدی می‌بایست یک حساب خاصی را مشخص کند و براساس قانون شفافیت مالی مصوب ۱۳۹۸ تمامی عملیات مالی خود را از طریق همین حساب انجام دهد و اگر غیر از این باشد ایراد قانونی دارد.

وی ادامه داد: در بحث تبلیغات، از صدا و سیما تقاضا دارم فرصت مناسب و برابر را برای تبلیغات در اختیار همه کاندیدا قرار دهد.

مهرانگیز به قانون ممنوعیت تبلیغات کارکنان دولت در ساعات اداری اشاره کرد و گفت: هیچ شخصی اجازه ندارد از امکانات دولتی به نفع یا به ضرر کاندیدایی استفاده نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha