شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1137766
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
تصاویر/ تصاویر/ حضور حماسی مردم قم در جشن انقلاب

مردم نشان دادند آنچه بدخواهان در فضای مجازی می گویند که به خاطر گرانی و تورم و بیکاری و سختی معیشت دست از اصول و ارزشهای انقلاب برداشته اند دروغ و رسوایی بیش نیست.

خبرگزاری حوزه - حجت الاسلام آرش مردانی پور ایلامی از فضلای حوزه در یادداشتی با تقدیر از حماسه آفرینی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، آورده است: با خودم فکر می کردم که مردم پای کار هستند، دلم قرص بود که فردا مردم باز حماسه دیگری رقم خواهند زد و یک بار دیگر پیاده نظام دشمن در فضای مجازی را رسوا خواهد کرد ، صبح،ساعت ۹:۳۰ دقیقه به سوی میعاد گاه هر سال رفتم ناگاه دیدم در آنجا جمعیت انگشت شمار بود ، گفتم غمی نیست همین گروه انگشت شمار گروهی با کیفیت هستند، اما دیدم که جمعیت به طرف میدان جانبازان می رود، احتمال دادم پاتوق آنجاست، با آنان به راه افتادم دیدم که جمعیت از طرف میدان جانبازان به سوی حرم می آید. آشکار شد که آغاز راهپیمایی میدان جانبازان است و محل تجمع میدان آستانه به هر صورت به طرف میدان جانبازان رهسپار شدم، هر چه جلوتر می رفتم احساس می کردم تراکم جمعیت بیشتر می شود به راه ادامه دادم تا به جایی رسیدم که راه قفل شد و امکان جلوتر رفتن نبود، همانجا ایستادم تا جمعیتی که مثل رودخانه در حرکت بود برانداز کنم، نخستین مشخصه ی این رودخانه ی خروشان جمعیت، حضور پر شور و حماسی زنان چادری بود به گونه ای که گاه مردان در میان آنان اندک به نظر می آمدند چون زن و مرد شانه به شانه ی همدیگر پیش می رفتند البته زنان محجبه غیر چادری هم بودند اما کم شمار؛ در این میان حضور روحانیت بیدار و هوشیار که طلایه دار حرکت مردم در همه صحنه هاست چشم گیر و برجسته بود، بیشتر با خانواده و فرزندان خود آمده بودند تا به همگان نشان دهند که همیشه و همه جا همراه و همگام مردم هستند و مردم همچنان از آنان سرمشق می گیرند.

در چهره ها زوم شدم تا ببینم که مردان و زنان و کودکان از چه قشری هستند؛ اینجانب در تظاهرات بهمن ۵۷ حضور فعال داشتم و هنوز به یاد دارم که چه گروه هایی از مردم در تظاهرات شرکت می کردند ، امروز وقتی در چهره ها دقت می نمودم مشاهده می کردم همان مردان و زنان مستضعف و به اصطلاح پابرهنه و طبقه متوسط جامعه که در آن زمان بودند پس از چهار نسل، همان ها نیز بر عهدی که بسته بودند باقی مانده اند؛ قرآن کریم به یهودیان دوران پیامبر می گوید شما پیامبران را کشتید! در صورتی که قاتلان پیامبران اجداد دور آنها بودند. علامه طباطبایی در این باره می گوید که این خطاب قرآن از آن جهت است که یهودیان معاصر پیامبر همان شخصیت اجدادشان را داشته اند، امروز نسل چهارم انقلاب دارای همان شخصیت نسل اول هستند، مستضعف و پابرهنه و میان حال؛ از افراد متنعم و مرفه و برخوردار و به اصطلاح خرپول چندان خبری نبود؛ متنعمان و مرفهان در غالب پیاده نظام دشمن در فضای مجازی هستند و بعضی بی طرف واندکی هم همراه، آنان در همچون مواقعی در کف خیابان حضور ندارند البته در شورش سال گذشته حضور بهم رساندند و نظام را به چالش کشیدند اما حضورشان به خاطر عدم همراهی مردم با شکست مفتضحانه روبرو شد.

از چیزهایی که در این حضور حماسی و پرشور جلب نظر می کرد شعارهای آن بود که مردم را به وجد می آورد و بر شور و حماسه شان می افزود یکی از شعارها این بود که در هنگام ظهور فاطمه حاکم است، در این جا بود که نتوانستم جلوی اشکهایم را بگیرم !به هر صورت شعارها شور انگیز و نغز و پر مایه بود، انبوه جمعیت – زن و مرد – همراهی می کردند.

در اینجا مردم نشان دادند آنچه بدخواهان در فضای مجازی می گویند که به خاطر گرانی و تورم و بیکاری و سختی معیشت مردم دست از اصول و ارزشهای انقلاب برداشته اند دروغ رسوایی بیش نیست.

از چیزهایی که در راهپیمایی امسال جلب نظر می کرد طولانی تر بودن مسیر راهپیمایی بود، شاید بتوان گفت که امسال مسیر دو برابر شده بود، پیش از این جمعیت از همه سو به میدان شهدا می آمدند و از آنجا به سمت حرم مطهر می رفتند ولی امسال از میدان جانبازان به سوی میدان شهدا و از آنجا به سوی میدان مطهری و از آنجا به میدان آستانه رهسپار می شدند، با وجود طولانی شدن مسیر، مردم همچنان استوارو منسجم و پر شمار به راه ادامه می دادند تا در بارانداز که میدان آستانه بود مستقر شوند و به گفته های سخنران گوش فرا دهند.

از دیگر چیزهایی که جلب نظر می کرد ایستگاه های متعدد و گوناگون بود مثل ایستگاه خبرنگاران، ایستگاه پذیرایی، ایستگاه کودکان، در این هنگامه ایستگاه کودکان بیشتر از همه جلب نظر می کرد چرا که آنان با علاقه و شوق و دقت نقاشی می کردند و دیگر فعالیتهای کودکانه انجام میدادند.

چنان که اشاره کردم راهپیمایی امسال از جنس راهپیمایی های ۵۷ بود با این تفاوت که در آن زمان آینده برای مردم یک رؤیا بود و اما امروز با واقعیت با تمام تلخی ها و شیرینی هایش رو به رو بودند.

پس از پایان این نمایش بزرگ ملی بد خواهان این واقعه عظیم را باز فراموش خواهند کرد یا خود را به فراموشی خواهند زد و خواهند گفت ملت از قطار انقلاب پیاده شدند، مثل این گروه از مردم مثل آن قاچاقچی است که از مرز باروت قاچاق می کرد وقتی مأموران او را دستگیر کردند گفت که بار من سیاه دانه است و باروت نیست، یکی از مأموارن اندکی باروت گرفت و زیر ریشش آتش زد به گونه ای که ریش او آتش گرفت، او با این حال از رو نرفته، گفت: نگفتم که سیاه دانه است ؟! مخالفان از این نوع آدم ها هستند، هر بار ریششان آتش می گیرد و باز سخن سابق خود را تکرار می کنند.

درود بر ملت اصیل و با نجابت و سر افراز ایران که یک بار دیگر تبلیغات سنگین و میلیاردی دشمنان و عوامل داخلی آنان را باطل السحر کرد و به آنان فهماند تبلیغات مسمومشان نتایج معکوس دارد.

شهر مقدس قم،

مردانی پور ایلامی

۲۳ بهمن ۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha