شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: پیام ۲۲ بهمن هر سال علاوه بر تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، متناسب با شرایط زمان تغییر می‌کند و امسال نیز پیام حمایت از مردم مظلوم غزه و نوید مشارکت پرشور مردم در انتخابات را با خود به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد ویژگی ۲۲ بهمن امسال را مصادف شدن با مظلومیت مردم مقتدر غزه و نزدیک بودن انتخابات دانست و اظهار کرد: پیام ۲۲ بهمن هر سال علاوه بر تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، متناسب با شرایط زمان تغییر می‌کند و امسال نیز پیام حمایت از مردم مظلوم غزه و نوید مشارکت پرشور مردم در انتخابات را با خود به همراه داشت.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام سجاد (ع) که منتسب به آزادگان است، آزادگان کشور را مصادیق آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» دانست و گفت: آزادگان افرادی هستند که جانشان را برای تحقق اهداف نظام در طبق اخلاص گذاشتند و همان کاری که امیرالمؤمنین (ع) در شب معراج برای دفاع از پیامبر (ص) کردند را در دفاع از انقلاب اسلامی انجام دادند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه باید به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا به‌صورت ویژه خدمت شود و از آنها تکریم شود، افزود: تقویت عفاف و حجاب، اطاعت و ولایت‌فقیه و پاک‌دستی مسئولان از مهم‌ترین دغدغه‌های آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا است و خودشان نیز در این مسیر فداکاری زیادی انجام دادند.

وی با بیان اینکه نباید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آسیب ببیند، افزود: آزادگان و جانبازان افرادی هستند که شعار ما می‌توانیم را عملاً به ما نشان دادند، با دست‌خالی در برابر تهاجم دشمن تا دندان مسلح ایستادند و بعد از جنگ نیز همفکرانشان در اوج تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف برای کشور رقم زدند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در صورت امکان باید از جانبازان و آزادگان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود گفت: اینها افرادی هستند که به‌جای پشت میز نشینی و کسالت، اهل کار و مرد میدان هستند و اگر این افراد با این روحیه در رأس امور باشند فرهنگ کار جهادی و ایثارگری در کشور تقویت خواهد شد.

در ابتدای این دیدار رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور با اشاره به اینکه تاکنون شورای مشاوران امور ایثارگران در ۱۵ استان حضور یافته‌اند گفت: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در امور ایثارگران، سرکشی و رفع دغدغه‌های خانواده شهدا و ایثارگران و توجیه قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران از فعالیت‌های این سفرها است که در چارچوب برنامه تحولی دولت تعریف می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha