دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: دشمن در تلاش است تا با عدم برگزاری یا کاهش مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان، نظام را بی‌مقبولیت نشان دهد، اما حضور حداکثری مردم در انتخابات، توطئه دشمن را خنثی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه استان اردبیل شب گذشته در جشن بزرگ میلاد امام حسین(ع) که در مهدیه اردبیل برگزار شد، با تبریک این میلاد خجسته، به ویژگی بارز قیام عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: در قیام امام حسین(ع) یک خصیصه وجود دارد که در بقیه قیام‌ها و انقلاب‌ها نقش آن کمرنگ‌تر به چشم می‌خورد و آن همراهی خانواده حضرت ابی‌عبدالله(ع) است، در طول تاریخ کمتر دیده شده که خانواده رهبر یک قیام از اول تا آخر قیام یا بعد از قیام همراه ایشان باشند، ولی نهضت عاشورا از زمان قصد عزیمت اهل بیت ابی‌عبدالله در آن قیام و حرکت همراه ایشان بود.

وی افزود: اهل بیت امام حسین(ع) فضیلتی را شامل شدند که شهدای کربلا از آن بی‌بهره بودند و آن اسارت است، وقتی از امام سجاد(ع) در مورد مصیبت کربلا می‌پرسند، حضرت سه بار می‌فرمایند: «الشام الشام الشام» و قهرمان شام اهل بیت امام حسین(ع) بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، به نقش خانواده‌های طلاب در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همانطور که در کنار امام حسین(ع) اهل بیت ایشان قرار داشتند، شما خانواده‌های طلاب هم در کنار همسرانتان قرار دارید، امروز جهاد، جهاد تبیین و جهاد رسانه است و شما خانواده‌های طلاب در کنار همسرانتان معنا دهنده به جهاد همسرانتان هستید.

وی افزود: در زمان قدیم جبهه حق و باطل از هم جدا و قابل تشخیص بودند، ولی در این جنگ یعنی جنگ نرم خیلی مواقع جبهه‌ها در هم آمیخته است، اگر در آن جنگ‌ها جسم‌ها شهید می‌شدند، در این جنگ آبروها شهید می‌شوند و طلبه‌ها و روحانی‌های ما در وسط جنگ تبیین قرار دارند.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: طلاب با تمام توان خودشان و خانواده در وسط معرکه قرار دارند و هرچه در این معرکه از وفاداری و جانفشانی می‌برند، خانواده‌هایشان نیز در آن شریک هستند.

جمهوری اسلامی ایران صحنه‌گردان جبهه مقاومت و عدالت است

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، در ادامه به تشریح شرایط کنونی جهان و نقش جمهوری اسلامی ایران در آن پرداخت و یادآور شد: امروز در دورانی قرار داریم که سخت‌ترین و پرتلاطم‌ترین زمان زندگی بشر است، دوره‌ای که پیچ عظیم تاریخی در حال اتفاق افتادن است، دوره تقابل ظلم و عدالت، دوره‌ای که انسان‌ها در جایی مثل غزه بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند و کل بشریت شاهد و ناظر است و همه تشنه عدالت مهدوی و علوی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران صحنه‌گردان جبهه مقاومت و عدالت است، جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد، در طول تاریخ به شیعه و ایران این فرصت داده نشده بود که حاکمیت سیاسی و نظامی و قدرت ایران تا دریای سرخ خودش را نشان دهد در حالی که الان فکر شیعی بخش اعظم جهان و خاورمیانه را اداره می‌کند.

وی تصریح کرد: بعد از این همه مشکل و تحریم، جمهوری اسلامی توانسته صحنه‌گردان جهانی باشد و همه این‌ها به برکت انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، به نقش رهبری و ولایت فقیه در پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر زمانی در جنگ ۸ سال دفاع مقدس کشورهایی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، الان همان کشورها به دنبال پهبادهای جمهوری اسلامی هستند، اینکه در آشوب‌ها کشور را از تلاطم نگه داشته شده و یا از بحران‌های متعدد سیاسی گذرانده و یا اگر جمهوری اسلامی به قطب علمی منطقه و نظامی در جهان تبدیل شده و الان جبهه مقاومت بخشی از دنیا را اداره می‌کند، این جز در سایه رهبری و ولایت فقیه اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در مقابله با بحران‌ها، اظهار کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود و جنگ داعش را در ۲۵۰ هزار کیلومتری خارج از مرزهای ایران کنترل نمی‌کرد و اگر جنگ کشیده می‌شد و به داخل مرزهای ایران می‌رسید، از این کشور چیزی باقی نمی‌ماند.

وی بیان اینکه شاهد بودیم که برخی مسئولان در قبال آشوب‌های سال گذشته سکوت کردند، ابراز کرد: این تدبیر مقام معظم رهبری رهبری بود که جنگ‌ها به مرز ایران نرسید، در آشوب سال گذشته چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد آشوب‌ها حرف زدند؟ از نمایندگان ۷ نفره استان اردبیل چند نفر به بحث آشوب‌ها ورود کردند و موضع‌گیری صریحی انجام دادند؟

مدیر حوزه علمیه اردبیل بیان کرد: می‌بینیم مجلسی که حدود ۳۰۰ عضو دارد و برای مردم و از پشتوانه مردمی برخوردار است، وقتی یک حرکت ناسالم و آشوب اتفاق افتاد، اکثریت قالب آن ساکت ماندند، رهبری احساس نیاز کردند و به تنهایی وارد میدان شدند و با اقشار مختلف مردم جلسه گذاشتند تا کشور از آن سختی نجات دهد و همه این‌ها از برکت نظام ولایی است.

دشمن برای انتخابات مجلس خبرگان برنامه‌ریزی کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و برنامه‌ریزی دشمن در این خصوص نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما در آستانه یک انتخابات دیگری هستیم که دشمن دقیقاً بر روی آن برنامه‌ریزی کرده، همانطور که ما می‌دانیم، دشمن هم می‌داند صاحب عزت ۴۵ سالگی جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه است.

دشمن به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان است

وی به تشریح برنامه‌های دشمن برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخت و اظهار کرد: برنامه اول دشمن این است که اصلاً انتخاباتی صورت نگیرد، اما دیدند که نمی‌توانند و لذا حالا اگر انتخابات صورت بگیرد، پشتوانه رأی مجلس خبرگان باید پایین باشد، تمام تبلیغ دشمن این خواهد بود آن کسی که در رأس نظام قرار دارد، پشتوانه مردمی و مقبولیت مردمی ندارد و تمام همت خود را در این عرصه می‌گذارد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری در انتخابات، خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری به تنهایی وارد میدان شده‌اند و در هر لحظه و زمان که سخنرانی می‌کنند، حتی در دیدار با نیروی هوایی هم در مورد مشارکت حداکثری حرف می‌زنند و می‌فرمایند که همه باید در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه به وظایف طلاب و روحانیون در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مورد خواص اشاره کردند و این است که بر تک تک ما واجب عینی است که ذهن‌های مردم را باز کنیم و آنها را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم، اگر یک ماه غفلت کنیم و آنچه دشمن می‌خواهد رقم بخورد، تمامی مذهب و شیعه زیر سوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در مجلس خبرگان برنامه‌ریزی کرده است، ابراز کرد: از طرف دیگر باید در انتخاب خودمان دقت کنیم، برنامه‌ریزی بعدی دشمن بر این است که افراد نفوذی را در این جایگاه‌ها قرار دهد، بنابراین باید دقت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی تأکید کرد: همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، چه در مورد مشارکت حداکثری و چه در مورد کمک به انتخاب افراد اصلح، باید کمک کنیم تا آنهایی که رفتار عاقلانه، عالمانه و دور از احساسات دارند انتخاب شوند و به مجلس خبرگان رهبری فرستاده شوند، مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی حساس‌تر است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha