دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاندار اصفهان

حوزه/استاندار اصفهان گفت: در حوزه ورزش نیز  اتفاق مبارکی در این ۴۰ سال در کشور رقم خورده و شاهکاری که در بازی های آسیایی انجام شد و پرچم جمهوری اسلامی و جایگاه آن را ارتقاء داد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در جلسه دیدار ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی و پاراآسیایی با امام جمعه اصفهان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اظهار داشت: اتفاق بزرگی در سال ۵۷ رقم خورد و مردم ما حیات مجددی پیدا کردند و جوهره مردم ما مسیر دیگری برای رشد و حرکت یافت و ما را از ذلت و ناملایمت ها به شرایط متفاوتی رهنمون شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف کار بی نظیری انجام داد و زمانی که شرایط خود را در حوزه دانش، علم و فناوری، ورزش و بهداشت و سلامت با کشورهای اطراف و میانگین متوسط جهانی ، مقایسه می کنیم در می یابیم که این حرکت اعجازگونه است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: پیش از انقلاب نرخ باسوادی در کشور در سن ۱۵ سال به بالا ۳۷ درصد بوده و در کشورهای اطراف ۴۲ درصد بوده است ، در حالی که در سال ۲۰۱۶ این رقم در بانوان به ۹۹ و در ۱۵ سال به بالا، ۹۴ رسیده است و این در شرایطی است که اکنون متوسط جهانی ۸۱ است، یعنی علاوه بر این که ۳۰ رتبه خود را با متوسط جهانی طی کرده ایم ، ۲۰ رتبه نیز از متوسط جهانی بالاتر آمده ایم.

مرتضوی به توسعه خدمات بهداشت و درمان در کشور پس ازپیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب حتی در اصفهان پزشک از هندوستان، پاکستان و بنگلادش برای انجام خدمات بهداشت و درمان می آمد ، اما اکنون جمهوری اسلامی تجهیزات تکمیل و آماده سازی اتاق عمل را به ۶۰ کشور دنیا صادر می کند و روزانه تعداد قابل توجهی از مسافران با انگیزه دریافت خدمات سلامت به کشور می آیند.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز اتفاق مبارکی در این ۴۰ سال در کشور رقم خورده و شاهکاری که در بازی های آسیایی انجام شد و پرچم جمهوری اسلامی و جایگاه آن را ارتقاء داد.

استاندار اصفهان با تاکید بر دست آویز کردن ورزش توسط دشمن تصریح کرد: دشمن به طرق مختلف دشمنی خود را دنبال می کند و دروغ بزرگی است که می گویند ورزش سیاسی نیست ، این در حالی است که مجموعه اقتدار را حوزه های مختلفی شکل می دهد و یکی از آنها حوزه ورزش است و در ورزش، ورزشکاری نخبه است که موقعیت زمان و مکان خود را بشناسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha