یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: طلبه‌هایی که معمم می‌شوند باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند چون افراد جامعه از آنها انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم عمامه گذاری ۳۰ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در شبستان حضرت امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و اظهار داشت: پیامبران و امامان که خود بزرگ‌ترین و برترین معلمان بشریت هستند، همواره از جایگاه عظیم آموزش علم به انسان‌ها سخن گفته‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیامبر رحمت و مهربانی، در دعایی فرمودند: خدایا! جانشینانم را رحمت کن، پرسیدند: جانشینان تو چه کسانی‌اند؟ فرمود: آنان که سنت و حدیث مرا ابلاغ می‌کنند و به امت من می‌آموزند، که خوشبختانه امروز حوزه‌های علمیه مشغول همین فراز نورانی رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) هستند.

وی ادامه داد: امروز افرادی هستند که نه تنها در تبلیغ و نشر دین در جامعه فعالیت دارند بلکه بحث و درس و مباحث پیرامون آموزه‌های دینی و سنت نبوی را طی می‌کنند و دین مبین اسلام را تحقق می‌بخشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حوزه علمیه استان قزوین امروز با همراهی، هم‌افزایی و همدلی اساتید، طلاب و کادر توانسته موقعیت رو به رشدی در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تهذیبی داشته باشد که جای تقدیر و شکرگزاری است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مرکز تخصصی علامه رفیعی(ره) با اینکه در یک رشته داوطلبان در آن شرکت داشتند و متاسفانه روند رو به رشدی نداشت، اما امروز توانسته با مدیریت جدید و با یک نگاه ویژه و ساماندهی به ۵ رشته تبدیل شود و بالغ بر ۱۰۰ نفر برای ورود به کلاس‌ها ثبت نام نمودند.

وی اظهار کرد: در معاونت ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه قزوین امروز بیش از ۳۰۰ نفر زبان آموز مشغول فراگیری زبان‌های مختلف در مرکز مربوطه هستند و حتی بدون دریافت هزینه‌ای مشغول فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: پژوهش‌سرای حوزه علمیه استان قزوین در سال گذشته سه کرسی آزاد اندیشی برگزار نمود که امسال با مدیریت جدید و توجه ارزشمند شورای عالی پژوهشی، در سال جاری به ۵ کرسی آزاد اندیشی خواهد رسید، همچنین در چاپ مجله علمی در دستور کار این مرکز می‌باشد، تا اساتید و طلاب صاحبان قلم بتوانند آثار علمی را در این نشریه منتشر نمایند.

وی به حدیث حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند «دِراسَةُ العِلمِ لِقاحُ المَعرِفَةِ وَ طولُ التَّجارِبِ زِیادَةٌ فِی العَقلِ، بحث و بررسی علم، موجب باروری معرفت و تجربه‌های طولانی مایه‌ افزایش عقل است.

وی اظهار کرد: وقتی مسائل علمی مورد بحث، بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، هم نقاط تاریک و مبهم آن روشن‌تر می‌شود، هم در ذهن و اندیشه مخاطب ماندگار می‌گردد.

وی ادامه داد: دانسته‌ها و آموخته‌ها و مطالب خوانده شده را با دیگران به بحث بگذاریم و نقد و بررسی کنیم، چیزی که در این حدیث، از آن به «دراسة» تعبیر شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تحصیل دانش، آموزش، یادگیری، درس و بحث و مباحثه باعث تولید معرفت می‌شود و افق معرفت را توسعه و تعمیق می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: شما طلاب که امروز ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوید باید اهل تقوی الهی، اخلاص، ولایت مدار و خدمتگزار مردم باشید و همیشه خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهید.

وی ادامه داد: روحانیت در صف اول مردم داری چه در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن بوده و هست و عمامه‌ای که بر سر گذاشتید، تیجان ملائکه است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: عمامه‌ای که بر سر طلاب است، پیمان با رسول خدا(ص) و حضور در خط مقدم و همراهی با مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: طلبه‌هایی که معمم می‌شوند باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، چون افراد جامعه از آنها انتظار دارند.

وی ادامه داد: طلبه‌ها با پوشیدن لباس روحانیت رسالت بزرگی در جامعه پیدا می‌کنند و باید در انجام این رسالت بزرگ تمام همت و دقت خود را به کار گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با استناد به فراز دیگری از کلام نورانی امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: چنانچه شاکر و قدردان نعمت‌های قبلی نظیر نظام اسلامی و ولایت و رهبری و حضور پر شور ۲۲ بهمن باشیم، برکات بیشتری نیز در آینده نزدیک همچون حضور تعیین کننده و دشمن شکن در انتخابات را خواهیم داشت که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، ضمن تقدیر از حضور حماسی و ماندگار ملت ایران به‌ویژه مردم استان قزوین در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بیان کرد: ملت ایران و مردم این استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حماسه بزرگی رقم زدند که ان‌شاءالله همانطور که رهبری فرزانه انقلاب در رابطه با حضور ملت ایران در انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری فرمودند «برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود»، پس باید ضمن لبیک به فرمایش ایشان، مشارکت جدی در این آزمون پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha