یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در با حضور روحانیون عقیدتی سیاسی پایگاه ششم شکاری با سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در با حضور روحانیون عقیدتی سیاسی پایگاه ششم شکاری با سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: مقامات معنوی آن حضرت همه از ولایت پذیری ایشان سرچشمه می گیرد. آن بزرگوار در ولایت پذیری یک الگوی جامع برای همه تاریخ است. اگر در مورد امیر المومنین نسبت به پیامبر عظیم الشان می گوییم "یحذو حذوا الرسول" یعنی پا جای پای پیامبر می گذاشتند برای حضرت ابالفضل هم باید گفت "یحذو حذوا الحسین"

وی بیان داشت: شخصیت آن بزرگ مرد تاریخ بشریت شخصیتی جامع در تمام ابعاد و تربیت شده خانواده امیر المومنین(ع) است. وقتی امام سجاد شخصیت بهشتی آن بزرگوار را طوری ترسیم می کنند که بهترین انسان ها یعنی شهدا به مقام او در بهشت غبطه می خورند باید دانست که تمام کمالات انسانی غیر از امامت را دارا هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان این که علم و درایت، حلم و شجاعت، تقوا و بصیرت در این وجود عرشی به سر حد کمال رسیده است تصریح کرد: یکی از خصوصیات شخصیتی آن بزرگوار وفای به عهد امامت است.

وی گفت: وفای به معصوم تا سر حد جان و مواسات با امام خویش و شیرین ترین وفاداری به امام(ع) را انسان در علقه ابالفضل العباس(ع) می بیند، این ها نبود جز به خاطر همان فرمایش امام صادق علیه السلام : کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلی بَلاءً حَسَنا و مَضی شَهیدَا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha