شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مصطفی دری  مدیر مدرسه فقه هنر   همایش ملی فقه هنر

حوزه / حجت الاسلام دری گفت: همایش فقه و هنر می تواند زمینه گفتگوی جامعه هنر با حوزه علمیه باشد، همچنین مسئله آشنایی هنر در حوزه علمیه دنبال می شود، در حال حاضر مراکز تخصصی هنر در حوزه علمیه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مصطفی دری، مدیر مدرسه فقه هنر، در چهارمین همایش فقه هنر و حکمرانی در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی که امروز چهار شنبه ۲۵ بهمن ماه برگزار شد، با بیان اینکه این همایش با حضور دانشیاران فقه، فرهنگ و هنر، سیاست برگزار شده است، اظهار داشت: همایش فقه و هنر با همکاری و هم افزایی نهادهای مذهبی و هنری، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، مراکز پژوهشی هنری و حوزوی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه فقه و هنر، فلسفه فقه هنر، فقه سینما از جمله موضوعات گذشته این همایش ملی است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرداختن به مسئله هنر با نگاه فقهی در مدرسه فقه و هنر همراه با جلسات علمی با حضور دو ناقد فقه پژوه و هنرمند برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این همایش می تواند زمینه گفتگوی جامعه هنر با حوزه علمیه باشد، همچنین مسئله آشنایی هنر در حوزه علمیه دنبال می شود، در حال حاضر مراکز تخصصی هنر در حوزه علمیه ایجاد شده است.

این گزارش می افزاید: چهارمین همایش ملی فقه هنر با محوریت حکمرانی به مدت دو روز با برگزاری ۴ پنل تخصصی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، صاحب نظران این عرصه در عصر روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه و پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

در دومین روز این همایش رونمایی از چکیده مقالات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، همچنین در اختتامیه استاد علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین احمدواعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha