شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:نافذ البصیره بودن حضرت عباس(ع) به معنای داشتن بینش هدفمندانه ایشان است که این شخصیت برجسته و ارزشمند به موجب آن همواره راهش را در مسیر حق پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم گرامیداشت روز جانباز که با حضور جمعی از جانبازان روحانی هشت سال دفاع مقدس برگزارشد، ضمن تبریک ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت: ویژگی بارز ابوالفضل العباس(ع) یکی در ولایت پذیری هوشمندانه و انتخاب به حق در لحظه حساس دوراهی بین نور و ظلمت بود که در این بصیرت و وفا و غیرت و مقاومت الگوی هر انسان آزاده و با کرامت است و امروز این ساحت حضرت بسیار نیاز جامعه و ملت شریف کشور ماست و دیگری علم، دانش، فهم و بصیرت او بود

لذا امام سجاد (ع) فرمودند ان العباس بن علی زق العلم زقا و براین اساس امام صادق (ع) هم فرمودند انَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ ... و هر جای واقعه کربلا را که بنگریم نافذالبصیره بودن قمر بنی‌هاشم را مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: نافذ البصیره بودن حضرت عباس(ع) به معنای داشتن بینش هدفمندانه ایشان است که به موجب آن همواره راهش را در مسیر حق پیدا می کند.

وی بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نیز که خودشان از جانبازان بزرگ انقلاب هستند، در سخنانی ارزش جانبازی را از شهادت هم بالاتر عنوان کردند:« جانبازان ما هم عمدتاً از همین مجموعه فداکار تشکیل شده‌ اند؛ یعنی کسانی که با همین احساس و با همین روحیه از محیط‌ های شغلی و درسی و کاری و خانوادگی خودشان بیرون آمدند؛ در همان میدان خطر وارد شدند و تا مرز شهادت هم پیش رفتند؛ منتها شهادت نصیب شان نشد و به زندگی برگشتند».

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ملت ایران، استقلال و آزادی خود را مرهون جانبازان گرانقدر انقلاب اسلامی می دانند وباید از این عزیزان قدردانی نماییم که تمام هستی زندگی به ویژه جان شیرین خود را در راه این انقلاب ودفاع مقدس تقدیم نمودند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: صبر و استقامت را باید از شهدا و جانبازان یاد بگیریم که اگر فداکاری ،شجاعت ورشادت شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس و شهدا نبود امروز استقلالی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: روح بلند امام(ره) و شهیدان، مسیر حق و راه درست را به ما نشان داد و امروز آن راه با رهنمودهای مقام معظم رهبری ادامه پیدا خواهد کرد و مردم ما این راه را به درستی ادامه خواهند داد.

وی به نقش اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق روحانیت و طلاب بیشترین حضور در جبهه ها داشتند و در میان همه اقشار جامعه بیشترین تعداد ایثارگر و شهید را به نسبت به آمار خود داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد :حضور روحانیون و همراهی با فرماندهان در شب های عملیات و در خطوط مقدم، بروز رشادت ها، شجاعت ها و خطرپذیری ها، از مواردی است که در عمل موجب تقویت روحیه فرماندهان جنگ می شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:امروز باید نقش روحانیت را در دفاع مقدس یادآوری کنیم و به تبیین ابعاد شخصیتی شهدای روحانی در عرصه هشت سال جنگ نابرابر در دفاع مقدس بپردازیم.

وی اظهار کرد: جانبازان، شهدا و ایثارگران با فداکاری خود کشور، نظام و ملت را بیمه کردند و اگر مقاومت دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبود، دشمنان هر روز فکر حمله به ایران را در سر می پروراندند.

وی ضمن جمع آوری اسناد روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در حال جمع آوری و نگهداری اسناد روحانیت استان قزوین در عرصه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین هستیم تا بتوانیم بخشی از خاطرات ،دلنوشته ها جانبازان و شهدای روحانی را در استان قزوین گردآوری نماییم.در ابتدا روحانیون جانباز دفاع مقدس خاطراتی از آن دوران ماندگار را بیان نمودند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha