دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم جشن شب میلاد امام سجاد(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به اهتمام امام سجاد(ع) در پرداخت هزینه بیماران و بدهکاران اشاره کرد و گفت: با توجه به گرانی دارو و هزینه‌های درمان مردم در فشار هستند؛ بنابراین مسئولان باید تحرک بیشتری برای مقابله با گرانی‌ها در پیش گیرند و خیران نیز با تأسی از امام سجاد(ع) در کارهای خیری مانند پرداخت هزینه بیماران و بدهکاران پیشتاز باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت امام سجاد علیه‌السلام، تاریخچه‌ای از زندگانی سید الساجدین ارائه نمود و با بیان اینکه بعد از حادثه کربلا بنی‌امیه و بنی‌مروان بر امام سجاد علیه‌السلام بسیار سخت گرفتند، اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام بعد از واقعه عاشورا با دعا، سخنرانی، روضه‌خوانی بر امام حسین علیه‌السلام و تبیین حوادث کربلا ۳۴ سال جهاد نموده و یاد و خاطره سیدالشهدا را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به فرازهایی از آیات الهی، سه نوع جهاد از جمله جهاد اکبر مبارزه با نفس، جهاد اصغر میدان جنگ و جهاد کبیر وادی تبیین را موردتوجه قرار داد و اذعان داشت: بسیاری از نقل های تاریخی واقعه کربلا مربوط به جهاد تبیین امام سجاد علیه السلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه بر اهمیت جهاد تبیین، ترویج و تشریح مطالب تأکید نمود و ابراز داشت: قرآن کریم به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله تصریح می کند که با مردم سخن بگو؛ چرا که کلام زمینه جهاد و بیان بستر شفافیت و افشاگری است.

وی ایام شهادت حمزه سید الشهدا(ع)، شهادت جعفر بن ابیطالب(ع) و روز عاشورا را از سخت ترین ایام تاریخ اهل بیت علیهم السلام دانست و اذعان داشت: حضرت حمزه و جعفر را مشرکان و غیر مسلمین به شهادت رساندند، در حالی که در روز عاشورا ۳۰ هزار مسلمانان ظاهرنما، امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند!.

رفیعی جهاد تبیین در قالب ذکر مصائب کربلا و بیان دعاها را مهمترین رسالت امام سجاد علیه السلام دانست و تصریح کرد: به اعتراف علمای مذاهب مختلف اسلامی صحیفه سجادیه، پائین تر از کلام خالق و برتر از کلام بشر است؛ دعاهای صحیفه سجادیه سرشار از نکات تبیینی، روشنگری و افشاگری است.

وی به مهمترین افشاگری امام سجاد علیه السلام در مجلس یزید اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام در دربار یزید در مقابل زیاده‌گویی فردی که علیه امام حسین علیه السلام سخنرانی نموده اقدامات یزید را توجیه می‌کرد، می‌فرمایند؛ ساکت باش؛ تو برای اینکه یزید را از خود راضی کنی خدا را از خود ناراضی می‌کنی!؟؛ خیلی بد است، انسان در زندگی برای خوش آمد مردم، خدا را از خودش ناراضی سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه با بیان اینکه مردم شام در جهل و مردم کوفه در ترس به سر می‌بردند، جهل را بدتر از ترس توصیف نمود و با تأکید بر اینکه جهل ریشه همه بدبختی‌هاست، اظهار داشت: انسان ترسو می‌داند و جرئت نمی‌کند حرف بزند، ولی انسان جاهل نمی‌داند، لذا باید او را آگاه ساخت.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد علیه السلام در خطبه‌ای به مردم شام در کنار مرور شخصیت‌های تراز اسلامی به ۶ ویژگی اهل بیت علیهم السلام اشاره کرده‌اند، اظهار داشت: خوب نیست انسان از خود تعریف کند؛ ولی در بعضی جاها، مخصوصا در جایی که دشمن انسان را مقصر جلوه می‌دهد و یا با معرفی غلط موضوع را وارونه می‌سازد، تعریف لازم است.

رفیعی ضمن اشاره به فرازهایی از خطبه غرای امام سجاد علیه السلام در شام، با بیان اینکه اهل‌بیت علیهم السلام از علم لدنی و الهی برخوردارند، اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام حلم و بردباری اهل بیت علیهم السلام را موهبتی الهی ذکر می‌کنند.

وی جود و سخاوت در اعلی‌ترین مرتبه را از دیگر ویژگی‌های اهل بیت علیهم السلام در کلام امام سجاد علیه السلام دانست و یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علیها ۳ شب متوالی نان به یتیم، اسیر و مسکین دادند و خودشان با آب افطار کردند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت حمایت از بیماران و مقابله با گرانی دارو در کشور تصریح و با بیان اینکه مردم در فشار هستند و بیمه‌ها خیلی از هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه شاهد بودیم که مردم ایران نظام اسلامی و رهبرشان را دوست دارند؛ نیاز است تا مسئولین تحرک بیشتری را برای مقابله با گرانی‌ها در پیش گیرند.

وی سرمایه‌گذاری در مسائل پزشکی اعم از بیمارستان و ترخیص بیماران را از بسترهای ارزشمند کارهای خیر توصیف نمود و اذعان داشت: نیاز است تا خیرین محترم همانند امام سجاد علیه السلام در پرداخت هزینه بیماران و بدهکاران پیشتاز باشند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت فصاحت و آراسته شدن به کلام خوب را از دیگر ویژگی های اهل بیت علیهم السلام برشمرد و ابراز داشت: شجاعت در مقابل دشمنان از بارزترین ویژگی‌های اهل‌بیت علیهم السلام است و کسی که از مرگ و شهادت نترسد، دشمن بر او غالب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام شهدای اسلام و انقلاب به ویژه شهدای تبیین، شجاعت خود را در مکتب امام سجاد علیه السلام فرا گرفته‌اند، اظهار داشت: محبت اهل بیت علیهم السلام در دل‌های مردم قرار گرفته است.

رفیعی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با جهاد تبیین امام سجاد علیه السلام که عاری از توهین و تحریف و آراسته به شفافیت بود، جهالت مردم شام رنگ باخت؛ چراکه توهین بزرگترین مانع ظهور و بروز کلام حق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۴ IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    دکتر حجت السلام تو حلش کن