شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جاسک

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان گفت: طی سفر دوم رئیس جمهور به استان هرمزگان اتفاقات بی نظیری همچون افتتاح ۲۰۰ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس و هوشمندسازی کلاس ها، بهره برداری از مرکز رفاهی فرهنگیان، شروع عملیات احداث اولین دهکده ورزشی کشور در بندرعباس، بهره برداری از ۶ سالن ورزشی و ۶۰ زمین ورزشی رقم خورد.

وی ادامه داد: مدرسه ۶ کلاسه شبانه روزی شهید ذاکر جعفری همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ مدرسه در کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در بشاگرد با تمام امکانات و تجهیزات به بهره برداری رسید که از بین ۱۰۰۰ مدرسه در کشور، ۲۰۰ مدرسه آن در هرمزگان افتتاح شد که این رویداد در تاریخ هرمزگان بی سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: در دور اول سفر ریاست جمهور ۵۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت ولی با پیگیری های مستمر و حمایت دستگاه های ذیربط، مبلغ اختصاص داده شده در دور دوم سفر ریاست جمهوری با رشد ۳۵۰ درصدی، ۱۹۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که این اعتبار در توسعه فضاهای آموزشی، کیفیت بخشی آموزشی، تجهیز و ایجاد اردوگاههای دانش آموزی، تجهیز مدارس به سیستم های سرمایشی و ... تأثیر بسزایی خواهد داشت که در نوع خود بی سابقه است.

قویدل با اشاره به خبر جذب ۷۵۰۰۰ نفر معلم در کل کشور، گفت: طی آزمون استخدامی که ثبت نام آن شروع شده است بیش از ۲۰۰۰ دبیر، آموزگار و هنرآموز به مجموعه آموزش و پرورش استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سهمیه ای خاص به منطقه بشاگرد و بوموسی اختصاص داده شده است و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزیره بوموسی اختصاص داده شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha