دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با آیت الله العظمی نوری همدانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجماعی با اشاره به اینکه ۵ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای تحت مدیریت کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود، گفت: دولت در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع دغدغه جامعه ایرانی برای ۱۰۰ درصد جامعه بیمه پایه درمانی درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدصولت مرتضوی در دیدار با آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، اظهار کرد: دولت طرح‌های متنوع تکافل اجتماعی را در دستورکار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای تحت مدیریت کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود، مطرح کرد: مجموع این صندوق‌ها بالغ بر ۷ میلیون بازنشسته در سطح کشور را پوشش می‌دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از این صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است، عنوان کرد: این صندوق دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، عشایر و روستائیان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان در ۸ سطح تقسیم بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار مطلوبی در این حوزه صورت گرفته و در دولت سیزدهم با رشد ۱۶۵ درصدی همراه بوده است.

مرتضوی با بیان اینکه دولت در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع دغدغه جامعه ایرانی برای ۱۰۰ درصد جامعه بیمه پایه درمانی درنظر گرفته است، تصریح کرد: حدود ۵۳ درصد جمعیت کشور بیمه تامین اجتماعی هستند که اگر به خود مراکز تامین اجتماعی مراجعه کنند ۱۰۰ درصد هزینه‌ها رایگان است.

وی اضافه کرد: در مراکز دانشگاهی نیز ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی ۷۰ درصد خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال نیز دولت توجه لازم را دارد، یادآور شد: طی دو ساله گذشته سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کردیم که از این تعداد حدود ۸۰۰ هزار نفر اشتغال خالص هستند.

وی با بیان اینکه موضوع کالابرگ الکترونیکی نیز در دستورکار قراردارد، ابراز کرد: این طرح در تأمین سفره مردم اهمیت بسیاری دارد و از فروردین سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم ایرادها و نقاط ضعف آن را برطرف کنیم.

مرتضی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷ میلیون سرپرست خانوار داریم که از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند، بیان کرد: خوشبختانه این طرح مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha