شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی الفتلاوی

شیخ علی الفتلاوی گفت: جشنواره بین المللی بهار شهادت، اهداف متعددی از جمله بررسی اندیشه و فرهنگ اصیل امت اسلامی را دنبال می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الفتلاوی طی سخنانی در جریان آغاز فعالیت های هفدهمین دوره جشنواره بهار شهادت در حرم مطهر حسینی که شاهد حضور شخصیت هایی از بیش از ۳۰ کشور عربی و خارجی است، گفت: جشنواره بین المللی فرهنگی بهار شهادت و برگزارکنندگان آن، اهداف متعددی از جمله بررسی اندیشه و فرهنگ اصیل امت اسلامی را دنبال می کنند، زمانی که پژوهشگران را فرا می خوانیم تا بیان کنند درباره آنچه از فرهنگ اسلام الهام می گیرند و درباره آن می نویسند و منتشر می کنند، این یکی از اهداف مهم جشنواره است.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از اهداف این جشنواره، تحکیم روابط انسانی و دینی بین اعضای همه جوامع بشری و به ویژه جوامع اسلامی است.

شیخ الفتلاوی ادامه داد: وقتی این مهمانان از چند کشور و از ادیان، مذاهب و ملیت‌های مختلف می‌آیند و ما با آن‌ها ملاقات می‌کنیم، این یک نوع تبادل تجربیات بین دو طرف و نوعی تبادل فرهنگ‌ها و یادگیری در مورد آنچه ما داریم و در مورد آنچه آنها دارند، است.

وی ادامه داد: این جشنواره بستری برای ارتباط و آشنایی جامعه عراق و سایر جوامع با فرهنگ اسلامی و ارزش ها و فرهنگ محمدی است.

شایان ذکر است هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی بهار شاهد رویدادهای بسیاری از جمله شب شعر، نمایشگاه کتاب، نشست‌های پژوهشی و غیره خواهد بود و بیش از ۵ روز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha