سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مبلغی

حوزه/ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران مکمل حوزه علمیه برادران هستند، گفت: بانوان ظرفیتی عظیم برای تعمیق آموزه های قرآنی در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کوهدشت، بیان داشت: اگر فقه را از جامعه بگیرند، اگر آگاهی عمیق نسبت به تعالیم دینی را در خارج حوزه علمیه بخواهیم جست‌وجو کنیم و حوزه های علمیه خواهران را نادیده بگیریم، ما چه جایگاهی نزد خداوند داریم، همه جایگاه ما به خاطر آگاهی است.

وی گفت: کانون احساسی که در بانوان وجود دارد، دین این احساس را ارزشمند دانسته است و برای جایگاه زن اهمیت قائل است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران مکمل حوزه علمیه برادران هستند، اظهار داشت: بانوان ظرفیتی عظیم برای تعمیق آموزه های قرآنی در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: خواهران باید از ظرفیت و فقاهت خود، برای تفقه در دین استفاده کنند، ما نیازمند فقاهتی کاملی هستیم که از یک مجموعه و جامعه برخاسته است.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) که الگوی همه انسان‌ها و اسوه هستند، هنگامی که با زن مواجه می شد، رفتاری از خود بروز می دادند که احترام زیادی به زن قائل بود، زن در اسلام اسوه حسنه جایگاه رفیعی دارد، به ویژه در جهان امروز که از احساس الهی زن سو استفاده کرده و در کج راهه های مادیات و زرق و برق های دنیا منحصر می کنند اما ما از احساس الهی زن برای دین و مسیر الهی استفاده می کنیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که مدرسه علمیه‌ای با این عظمت، احداث شده و این برگرفته از نگاه و تلاش وافری است که در این زمینه بوده است و جا دارد از امام جمعه کوهدشت و مسئولان ذی ربط که منشا این تحرک و نگاه در استان هستند قدردانی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha