دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png

میهمانان بین‌المللی بیست و پنجمین جشنواره علمی پژوهشی شیخ طوسی، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به میهمانان جشنواره شیخ طوسی و تبریک اعیاد و موالید ماه مبارک شعبان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم، به همه آزادی خواهان و حقیقت‌جویان عالم تعلق دارد و همچون اسلام عزیز، رحمتی برای همه بشریت به شمار می‌آید.

وی جمع حاضر را نمونه‌ای از خدمتگزاران به ساحت اسلام ناب در سراسر جهان خواند و ابراز داشت: بسیار خرسندیم در رویداد علمی سالانه المصطفی که به نام مبارک مرحوم شیخ طوسی نامگذاری شده است، میزبان شما عزیزان به نمایندگی از صدها و هزاران نفر از علما و فضلای ارزشمند پرورش یافته در جامعةالمصطفی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، هدف از برگزاری جشنواره‌های علمی پژوهشی را شناسایی اصحاب پژوهش و قدردانی از تلاش علمی آنان دانست و ابراز داشت: شناسایی و رشد ظرفیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران، استادان و دانش‌پژوهان المصطفی از اهداف مهم جشنواره شیخ طوسی به شمار می‌آید. همچنین همه ساله موضوعی ویژه برای جشنواره انتخاب می‌شود که به یکی از مسائل روز و مورد ابتلا می‌پردازد.

وی ادامه داد: المصطفی و جشنواره شیخ طوسی هدفی بالاتر از سایر جشنواره‌ها و رویدادهای علمی را دنبال نماید. المصطفی به عنوان مرکز علمی برآمده از اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی، امروز پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است. جهان امروز در مقطعی ویژه قرار گرفته است و تمدن مادی که چندین قرن بر عالم حاکم بوده است، به سختی تلاش می‌نماید سلطه فرهنگی خود را بر عالم حفظ نماید.

رئیس المصطفی، تهاجم فرهنگی و هویتی را مهم‌ترین ابزار نظام سلطه برای حاکمیت بر بشریت خواند و ابراز داشت: این هجوم فکری و معرفتی در هر بخش از جهان به شکلی نمود یافته است. ما و شما به عنوان عضوی از خانواده جامعةالمصطفی العالمیه، رسالت انتقال پیامی معنوی، الهی و عدالت‌خواه، به جای گفتمان منفعت‌طلب، لذت‌جو و به دور از اخلاق و معنویت را به جهان عهده‌دار هستیم. انجام این رسالت تمدنی، به دست انسان‌های باهمت و خستگی‌ناپذیر ممکن است و می‌تواند مسیر حرکت تاریخ را تعیین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با تأکید بر لزوم هوشیاری و شناخت اولویت‌ها در فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اذعان داشت: ویژگی شهید مطهری که ایشان را از سایر علما متمایز می‌ساخت، مسئولیت شناسی و تشخیص موضوعات مهم جامعه بود. کار علمی ما باید مطابق با نیازها و مسائل روز و راهگشای یک مشکل تمدنی باشد.

در ابتدای این دیدار، میهمانان بین‌المللی جشنواره شیخ طوسی دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

دیدار میهمانان بین المللی جشنواره شیخ طوسی با رئیس جامعةالمصطفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha