یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال،یک حضور عزت‌ساز و با مقابله صحیح در برابر تبلیغات دشمن و بوق‌های رسانه‌ای آنان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی گفت: ایام، ایام امام حسین (ع) است و این ایام درخشش انوار عرشی است.

وی ضمن دعوت مؤمنان به رعایت تقوا الهی افزود: خداوند متعال آنچه را که دوست دارد بر سر راه انسان‌ها قرار می‌دهد. خیلی چیزها را دوست داریم اما نمی‌توانیم به آن برسیم و اگر فکر می‌کنیم آنچه را که دوست داریم باید به آن برسیم و آنچه که بد است به آن نرسیم، راهش رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: خداوند به همه ما حال خوش دهد زیرا حال خوش نعمت است.

وی با بیان اینکه خداوند ما را به صراط مستقیم راهبر باشد، تاکید کرد: نعمت‌ها دو بخش است نعمت‌های ظاهری و نعمت‌های باطنی که هر کدامشان قابل کسب هستند یا موهبتی است به این معنا که خداوند به هر کس که بخواهد آن را عنایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن انصافاً نشان داد ملت بصیر ما، زنان و مردان با ایمان، زمان شناس، دشمن شناس و ولایت مدار هستند و کم نگذاشتند.

وی افزود: روز ۲۲ بهمن این راهپیمایی و حضور حماسی انجام شد که ویژگی‌هایی داشت، از جمله اینکه بر اساس آماری که کارشناسان از همه نقاط کشور، از استان‌ها و شهرستان‌ها و روستاها ارائه کردند، امسال سطح مشارکت از سال‌های قبل بیشتر بود. این مشارکت استقامت و بصیرت مردم را نشان داد و پیام بسیاری داشت زیرا بر دهان دشمنان استکباری زده و موجب عصبانی شدن دشمنان خارجی و داخلی و شبکه‌های شیطانی شد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضور مردم یک حضور عزت‌ساز و با مقابله صحیح در برابر تبلیغات دشمن و بوق‌های رسانه‌ای آنان بود. نکته قابل ذکر آن است که در این راه پیمایی که جشن تولد نظام و میثاق با امام، شهدا و ولی فقیه بود، شاهد تنوع حاضرین در سطح وسیعی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطر نشان ساخت: در راهپیمایی امسال زنان، مردان، جوانان و نوجوانان ایفای نقش کردند. از طرفی در راهپیمایی امسال شاهد حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بودیم، زیرا حضوری چشمگیر از خود نشان دادند.


وی ادامه داد: آنان که امام راحل را ندیده و دوران دفاع مقدس برایشان ملموس نبود، اما خون شهدا باعث شد که این فرزندان کشور و امیدهای ما راه شهدا را طی کنند و پاسدار خون آنان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی گفت: سلاح تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپخانه‌های تبلیغاتی آنها قلب جوانان و فکر مردم را هدف گرفته است تا با این حجم تبلیغاتی مردم را از انقلاب و نظام مایوس کنند و میان مسئولان جدایی بیندازند. همچنین غرب‌گرایان داخل هم که صاحب تریبون هستند با همه قدرت به میدان آمدند که مردم را دلسرد کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست مردم مشکل گرانی، مسکن و مشکلات عدیده‌ای در زندگی دارند و دنیای کفر به قول خود فشارهای فلج کننده‌ای بر ما وارد آورده است. ما از فشارها عبور کرده‌ایم و مردم هم برابر این فشارها به میدان آمدند تا بگویند با اینکه ما مشکلات را می‌دانیم و لمس می‌کنیم اما صاحب انقلاب و پاسدار انقلاب ما هستیم با نایب امام زمان مان عهده بستیم از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین(ع) فرمودند که همه را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. ؛ هر کسی خداترس و خدامحور باشد خداوند جهت زندگی او را تغییر می‌دهد و آنچه را دوست دارد را در مسیرش قرار می‌دهد. اگر بخواهیم در زندگی آنچه می‌بینیم برای ما خوب باشد و آنچه بد است از ما دور باشد باید تقوای الهی داشته باشیم. مساله انعام کلمه نعمت به معنای خوشگواری زندگی و خوشحال بودن است. وقتی زندگی انسان گوارا است و تلخ و تنگ نیست، نعمت است و حال انسان خوش است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: خداوند بندگان را مفتخر کرده که آنها را به صراط مستقیم رهنمود کند. در تفسیر مرحوم شیخ بهایی آمده است که نعمت دو جنس دارد یکی نعمت ظاهری و دیگری باطنی. هر کدام از اینها یا کسبی هستند یعنی اگر به دنبال آن برویم به‌دست خواهیم آورد و یا موهبتی هستند و خداوند به هر کسی که بخواهد عنایت می‌کند. اگر می‌دانستیم چقدر خداوند از نور خود در وجود ما به ودیعه گذاشته روح در تن انسان قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: خداوند چیزی از نشئات خود در وجود انسان‌ قرار داده است که بعد از اینکه ماموریت زندگی دنیوی وی تمام شد هیچ چیزی از حقیقت انسان باقی نمی‌گذارد و چیزی که از انسان می‌ماند بدنی است زیر خاک قرار می‌گیرد. نعمت بعدی نعمت عقل است خداوند بشر را به هدیه عقل ممتاز کرده است. خداوند دو حجت میان مردم دارد حجت باطنی و حجت ظاهری. حجت ظاهری امام زمان(ع) ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    __ بسمه تعالی __ اگر خدا را یاری کنید ، شما را یاری و ثابت قدمتان می کند . دهیم دستان بیکدیگر بقوت __ ببندیم عهد باهم بر مروت __ همه باهم شویم یاور همیشه __ بخشکانیم درخت کین ز ریشه __ دهیم رأی خود اما نقد را نیز__ میان بهترین ها بهترین چیز __ بدانیم و کنیم حفظ با عدالت __مبادا خود بیفتیم در ضلالت __ بکوشیم تا کنیم نابود هر عیب __ خدا نیز می رساند یاری از غیب __ یقین پیروز شویم و جمله شاد ان__ بپایانش رسانیم عمر چو رادان __