شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید نماینده مجمع جهانی اهل بیت در عراق

حوزه/ نماینده مجمع جهانی اهل بیت در عراق ضمن بازدید از آثار دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف، از حضور دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این نمایشگاه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آل ایوب، نماینده مجمع جهانی اهل بیت در عراق با توجه به تجربیات طولانی خود در زمینه فعالیت در عرصه بین‌الملل در کشورهای مختلف به بیان الزامات و نحوه فعالیت‌های مؤثر در عراق پرداخت.

وی با اشاره به آسیب‌های فرهنگی که در سالیان اخیر گریبان‌گیر عراق شده است گفت: دشمنان از راه‌های مختلف مشغول تهاجم فرهنگی هستند و نسبت به نزول جایگاه خانواده در عراق اهتمام دارند. برخی فرهنگ‌های عشایری که تا حدی بازدارنده این آسیب‌ها بود در حال کمرنگ شدن است و متأسفانه در حال حاضر بر اثر این تبلیغات شاهد افزایش آمار طلاق در عراق هستیم.

محمد پورامینی، نماینده دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نمایشگاه کتاب نجف اشرف با قدردانی از در اختیار قراردادن تجارب ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین آل ایوب، به معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن پرداخت و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأسیس رشته‌های مسئله‌محور همچون مطالعات زنان گرایش زن و خانواده، نسبت به مقابله با این تهاجم فرهنگی دغدغه‌مند است. همچینن دانشگاه تعاملات مطلوبی با معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل ایوب ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این حوزه، نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره مشترک با حضور اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در عراق اعلام آمادگی کرد.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت در عراق در پایان فعالیت‌های دانشگاه را هم راستا با فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت خواند و گفت: مجمع جهانی اهل بیت در صدد حضور و امتداد بینش اهل بیتی بر تمامی جوانب زندگی در جوامع مختلف است و آمادگی دارد در این راستا با افتخار با دانشگاه باقرالعلوم(ع) همکاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha