دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مشاور حوزه علمیه خواهران گفت: پیامبر توانستند با خلق و خوی کریمانه‌ خود و با زبانی لیّن و نیک، سلمان‌ها و ابوذرها تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، سیده علویه هاشمیان، مشاور حوزه علمیه خواهران، در نشست فرهنگی با طلاب مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار، ضمن اشاره به ارزشِ والای طلبگی، به بیانِ وظایف و رسالتی که طلاب در جامعه دارند اشاره کرد و گفت: مسیر طلبگی، باید مسیری هدفمند و دارای انگیزه الهی جهت هدایت جامعه به سوی سعادت باشد.

وی در ادامه به راهکارهای تربیتی و هدایتی حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و افزود: مردمِ صدر اسلام در جهالت محض بوده و از لحاظِ نفوذ و تاثیر پذیری، سخت‌ترین افراد بودند، اما در این شرایط دشوار، پیامبر توانستند با خلق و خوی کریمانه‌ خود و با زبانی لیّن و نیک، سلمان‌ها و ابوذرها تربیت کنند.

مشاور حوزه علمیه خواهران، به رسالت و نقش خواهران طلبه در جامعه و اثرگذاری سبک زندگی آنان بر دیگر بانوان اظهار کرد: خودشناسی و معرفت نفس موجبِ مراقبه اعمال و رفتارهای فردی می‌گردد و در نتیجه تحول مثبت درونی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بهترین الگو برای طلاب، سیره علما و بزرگان دین و ذیّ طلبگی‌شان در اجتماع است؛ آنچه که از سبک زندگی بزرگان حوزه‌های علمیه برمی‌آید، این است که اخلاقیات و سیره عملی آن‌ها در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی با دیگران، دارای اهمیت و اعتبار ویژه‌ای است.

هاشمیان همچنین ضمن تاکید بر شیوه‌های برخورد و ارتباط موثر جهتِ هدایت عموم جامعه به سوی سعادت، اظهار کرد: طلاب با هر هدف و انگیزه‌ای که در این مسیر ورود پیدا کردند، با توجه به انتظارات جامعه و نگاهی که به قشر مبلغین وجود دارد باید با بهترین ابزار ارتباطی و رفتار نیک خود، نقش هدایت و راهبری جامعه را به دست گیرند که این امر مهم در گروِ معرفت نفس و شناخت سیستم شخصیتی خود است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha