شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل از خادمین برگزاری اعتکاف دانش آموزی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت:  علم باید در انسان بصیرت و زمان شناسی ایجاد کند و اگر چنین شد دیگر قدرت ها و زیورهای فریبنده نمی توانند انسان را مقهور کنند  و در طول تاریخ هم علما با این روش ها توانستند به تاسی از اهل بیت در برابر زور و تزویر بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی، امروز در مراسم تجلیل از خادمین اعتکاف دانش آموزی که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در دین مبین اسلام اعیاد مخصوص یک روز نیستند بلکه باید به عنوان یک حرکتی را در نظر گرفت که در تاریخ صدر اسلام آغاز شده تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که مناسبت های تاریخی و دینی یک ظاهر دارند و یک باطن، گفت: ظاهر تاریخ آن چیزی است که در تقویم ها می بینم اما باطن آن اتفاقی است که در تاریخ افتاده و سرنوشت انسان را رقم زده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر حضور در اردوگاه امام زمان (عج) را بدانند و با تهذیب نفس، تقویت اراده دینی، مطالعه و درس خواندن و حرکت در مسیر امام زمان رضایت ولی عصر (عج) را به دست بیاورند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های معنوی ماه شعبان افزود: محبت به اهل بیت و انس با کلام الله مجید و حضرات معصومین در رشد معنوی و رسیدن انسان به سعادت نقش بسزایی دارد و لذا باید از این ایام ماه مبارک شعبان نهایت استفاده را در جهت رشد معنوی خود بکنیم.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: علم باید در انسان بصیرت و زمان شناسی ایجاد کند و اگر چنین شد دیگر قدرت ها و زیورهای فریبنده نمی توانند انسان را مقهور کنند و در طول تاریخ هم علما با این روش ها توانستند به تاسی از اهل بیت در برابر زور و تزویر بایستند و دشمن هم امروز از تقویت جریان محبت اهل بیت در عالم هراس دارد و توانمند شدن در برابر گناه هم به جز با معرفت به مقام اهل بیت ممکن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha