شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس دفتر و خبرنگار روزنامه ون‌هوییِ» چین در تهران

حوزه/ امروز اینجا یک نمایشگاه بسیار خوب برپا شده است که رسانه‌های مختلف در آن حضور پیدا کردند. یکی از وظایفی که رسانه‌ها برعهده دارند تعامل همکاری‌ها میان کشورها و همچنین شناخت ملت‌ها به یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، «ژیو کنگ»، رئیس دفتر و خبرنگار روزنامه ون‌هوییِ» چین در تهران در حاشیۀ برگزاری نشست همکاری بین‌المللی میان رسانه‌های دنیا» در نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: امروز اینجا یک نمایشگاه بسیار خوب برپا شده است که رسانه‌های مختلف در آن حضور پیدا کردند. یکی از وظایفی که رسانه‌ها برعهده دارند تعامل همکاری‌ها میان کشورها و همچنین شناخت ملت‌ها به یکدیگر است.

وی ادامه داد: ارتباط میان ملت‌ها بسیار مهم است و به نظر من کاری که رسانه باید در این میان انجام بدهد، این است که ارتباط میان ملت‌های مختلف با یکدیگر را از طریق اخبار تقویت کند و اگر یک رسانه بخواهد این وظیفۀ خود را انجام دهد باید ابتدا ارتباط فرهنگی - اجتماعی میان کشورها را انجام بدهد.

رئیس دفتر و خبرنگار روزنامه ون‌هویی چین در تهران بیان کرد: این فرهنگ‌ها هستند که ملت‌ها را به هم معرفی می‌کنند و مرتبط کردن فرهنگ‌ها همان قدرت نرم رسانه است که از آن صحبت می‌شود.

کنگ تاکید کرد: مردم کشورهای مختلف باید بدانند که در سایر کشورها چه اتفاقی می‌افتد تا بتوانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. اگر دولت‌ها و کشورها برای قدرتمند شدن به‌دنبال تقویت روابط اقتصادی و سیاسی هستند، این روابط ابتدا باید از ارتباط میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها شروع شود.

وی بیان کرد: در اینجا نیز روزنامۀ ما تلاش می‌کند که ملت ایران را به چین و مردم چین را به ایرانی‌ها بشناساند، به‌ نظرم مکانیسمی تعریف شود که همکاری رسانه‌های بین‌المللی میان کشورها را تقویت کند تا مردم جهان را آگاه کند.

این روزنامه‌نگار چینی در تهران با تاکید بر اینکه این نمایشگاه بستر مناسبی برای این ارتباط به‌ویژه در میان کشورهای غیر وابسته به غرب است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌تواند یک زمینۀ خوب برای این باشد که این کشورها پیغام متحدی به سایر جهان مخابره کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha