شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ص

حوزه / مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: خون سرخ هزار و ۱۰۰ شهید ریخته شده برای هر صندلی از ۲۹۰ صندلی سبز مجلس شورای اسلامی گواه محکمی بر مسئولیت خطیر آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان در نهمین یادواره شهدای دانشجو و گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان در محل یادمان شهدای گمنام این دانشکده افزود: مسئولیت خطیر همگان به ویژه مسئولان در این برهه حساس حفظ حرمت خون شهدا و عمل به آرمان‌های این بزرگ مردان راستین و ماندگار تاریخ است.

وی حضور حداکثری را رمزِ بزرگِ عملیاتِ ۱۱ اسفند تاکید و اظهارکرد: اکنون آخرین حربه دشمن کم‌ رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و پایین آوردن آمار مشارکت در ۱۱ اسفند است.
به گفته وی، اگر چه اقتصاد، ضعیف‌ترین مولفه ما در جامعه است اما با وجود همه مشکلات رسالت و تکلیف عقلی و شرعی ما شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.
راوی سیره شهدا، پیام و وصیت شهدا را نیز حمایت از نظام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و حضور دندان شکن در انتخابات دانست و گفت: هر کس عملش با مخرج مشترک دشمن به نتیجه برسد در جزا و گناه آنها شریک است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان با بیان اینکه شرکت در انتخابات مصداق ولایت مداری است یادآورشد: بصیرت و ولایت مداری بزرگترین شاخصه شهدا و از وصایای آنها به ما در این برهه حساس به‌ویژه ایام سرنوشت ساز انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه خدایی گونه زندگی کردن، تلاش حداکثری برای اقامه ارزش‌ها، تقدم ارزش‌های معنوی بر مادی، ولایت‌مداری و معاد باوری پنج ویژگی شاخص شهدا و رمز ماندگاری و اعجاز آنها در همه دوران‌ها است گفت: شهدا و عمل به سیره آنها وتداوم راهشان عزت آفرین، امنیت بخش و قدرت آفرین است.
به گفته وی، شرکت در انتخابات و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای نیز تبعیت از سیره شهدا و عامل عزت، قدرت و امنیت کشور است.
این کارشناس مباحث اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی رادیو معارف تصریح کرد: شهدا پرچم‌های عزت هستند که دفن پیکرهای آنها در مراکز فرهنگی تبیین گر ایثار، فداکار و از جان گذشتگی این پرچم‌های همیشه در اهتزاز تاریخ برای دانشجویان است تا بدانند تحصیل، امنیت و آرامش خود را بر سفره بذل جان و خون چه بزرگ مردانی میهمان هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان با ذکر کراماتی از شهیدان و خانواده آنها از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانیان، احمد خادم الحسینی، محمد جواد محمدی درچه‌ای، مادر شهید مجتبی بختی و پدر شهید مهدی علیپور گفت: از آنجا که شهدا شهید گونه زندگی کردند و در رفتار، گفتار و کردار به خدا وصل شدند جاودانگی یافتند و کلامشان در هیبت و شوکت توحیدی و الهی برای هر ره گم کرده و جوینده فضیلت و فطرت اثرگذار، سازنده و هدایتگر و انسان می‌شود.

نهمین یادواره شهدای دانشجو و گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان با پیام دکتر جلیلی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای و اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار شد.
شهیدان جلال اکرامی، قاسم عربیان، آبام و... ۱۵ شهید دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان هستند.

انتهای پیام./

برای هر صندلی مجلس خون ۱۱۰۰ شهید ریخته شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha