شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدجعفرموسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب با بیان اینکه در دهه مهدویت ۱۵۰۰ برنامه در سطح استان در قالب‌های متنوع برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مبلغ در این دهه به مساجد، هیئت‌های مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها اعزام خواهند شد، همچنین نمایشگاه کتب و محصولات مهدوی در سطح شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون‌ برنامه‌های دهه مهدویت با بیان اینکه برنامه‌های دهه مهدویت با شعار مهدویت،مشارکت و مقاومت برگزار می‌شود، اظهارداشت: در دهه مهدویت ۱۵۰۰ برنامه در سطح استان در قالب‌های متنوع برگزار می‌شود، همچنین جشن‌های عید نیمه شعبان در ۱۲ قرارگاه مهدوی زیر نظر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به‌صورت ایستگاهی با برگزاری غرفه‌های متعدد اجرا می‌شود.

وی بیان اینکه در سطح مساجد، هیئت‌های مذهبی، حوزه‌های علمیه، جلسات خانگی، مدارس آموزش‌وپرورش ویژه‌برنامه‌های مهدویت برگزار می‌شود، افزود: امسال جشن‌های نیمه شعبان متقارن با مسئله انتخابات شده است تلاش ما این است نسبت به سال‌های گذشته این جشن‌ها پرشورتر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مردم ایران در ۲۲ بهمن پرشور و حماسه‌ساز شرکت کردند، در جشن‌های نیمه شعبان نیز به‌صورت پرشور، امیدآفرین شرکت خواهند کرد امیدواریم این حماسه‌آفرینی با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نام‌گذاری دهه مهدویت که از ۵ شعبان تا ۱۵ شعبان است گفت: دعا، فرج و پیروزی مقاومت، انتظار و همگرایی مظلومان مقتدر، مهدویت و امیدآفرینی، انتظار و اقتصاد مقاومتی، انتظار، مقاومت و تمدن سازی، خانواده منتظر و فرهنگ مقاومت، جوان، انتظار و مسئولیت‌پذیری، مهدویت و حکمرانی صالحان و انتظار و انتخاب اصلح و روز جهانی مستضعفان ازجمله عناوین این دهه بیان کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی و حضور در عرصه‌های مختلف حوزه مهدویت ادامه داد: برگزاری‌های برنامه‌های مختلف مهدویت در بخش‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و تبلیغ ویژه طلاب، دانشجویان، دانش آموزان، کودکان و نوجوانان باهدف ایجاد شورونشاط معنوی برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی نسب با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم منتظران در روز نیمه شعبان در عرصه میدان شهدا گفت: این برنامه با اجتماع مردمی با حضور اقشار مختلف در میدان شهدا در صبح روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد و با حضور در حرم مطهر رضوی پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوان منتظر و غنچه‌های منتظر در مهدیه مشهد ادامه داد: افتتاح دفتر مهدویت در اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ در راستای تعامل با بیش از ۱۸۰ مدرسه این ناحیه، اعزام مبلغ، کارشناس مهدوی در مقاطع مختلف ازجمله برنامه‌های این دفتر در این اداره خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش تخصصی ویژه معلمان و فرهنگیان که در ناحیه یک و ناحیه ۶ اجراشده است با توجه به درخواست فرهنگیان سومین دوره آن نیز در حال اجرا است که در پایان گواهینامه پایان دوره اهدا خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی مهدویت با موضوع سبک زندگی مهدوی، زیبایی ظهور، زندگی منتظرانه،... در دانشگاه‌ها، مجامع علمی در این دهه خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ مبلغ در این دهه به مساجد، هیئت‌های مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها اعزام خواهند شد، همچنین نمایشگاه کتب و محصولات مهدوی در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در دهه مهدویت عضویت در کتابخانه تخصصی مهدویت این مجموعه رایگان خواهد بود افزود: کرسی‌های پرسش و پاسخ شبهات مهدوی ویژه بزرگ‌سالان در قرارگاه‌ها و مراکز مختلف، پرده‌خوانی، نقالی، پاتوق گفتگو ویژه نوجوانان و جوانان با موضوع مهدویت از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب به برگزاری آموزش‌های تخصصی معارف مهدویت ویژه بسیجیان، مربیان حلقه‌های صالحین با مشارکت بسیج نواحی به‌صورت دوره‌های عمومی، تکمیلی، پیشرفته اشاره کرد و اضافه کرد: آموزش مهارت‌های ویژه تعامل با نوجوانان، و کنشگری فعال در حوزه رسانه و فضای مجازی و نقد فیلم از دیگر برنامه‌های آموزشی و تعاملی این بنیاد بیان کرد.

وی تصریح کرد: این بنیاد در خراسان رضوی تلاش دارد تا بستری مناسب برای فعالیت پژوهشی در حوزه مهدویت، تدریس اساتید بنیاد در مدارس، مراکز علمی باهدف واکاوی تأثیر آموزش معارف مهدویت در زندگی و عملکرد مخاطبین ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دوره کارورزی ویژه مبلغین مهدوی با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان تخصصی مهدویت با ارتقا سطح مهارت‌های ارتباطی و تخصصی مبلغین برگزار می‌گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha