سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در سومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران

حوزه/ کارگردان سینما در رابطه با جایگاه فیلم دفاع مقدس در سینما، گفت: نباید از این حوزه انتظار ویژه داشت؛ زیرا من به این حوزه نگاه فرهنگی دارم.

هادی محمدپور، کارگردان فیلم سینمایی «های پاور» در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۱ دختر کوچکم مدتی بود با علایم مشابه بیمار می‌شد و در همین رابطه نیز دو بار بیمارستان چمران بستری شد که سرانجام بعد از انجام آزمایش‌های تخصصی مشخص شد که به بیماری خونی نادر CGD مبتلا شده است که از هر ۲۵۰ هزار نفر یک نفر این بیماری را دارد.

کارگردان سینما با اشاره به اینکه این بیماری سبب شد با دخترم وابستگی بیشتری به هم پیدا کنیم، افزود: در ایام محرم به هیأت عزاداری در محله کوی شهدا در خوی می‌رفتیم و هر شب دخترم را بغل می‌کردم و ناخودآگاه گریه‌ می‌کردم و دخترم هم با دیدن به گریه من اشک می‌ریخت.

محمدپور گفت: همسرم از قسمت بانوان مرا می‌دید و می‌گفت که گریه نکنم چون روی بچه تأثیر منفی می‌گذارد؛ اما نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. آن شب دخترهای دیگرم پرچم عزاداری می‌خواستند و با وجود اینکه مغازه های لوازم عزاداری در مرکز شهر بودند و امکان تردد با ماشین نبود، اما رفتم و پرچم و پیشانی‌بند برای آن‌ها خریدم.

وی ادامه داد: شب چهارم خودم را کنترل کردم تا گریه‌ام نگیرد، اما دیدم دخترم باز هم در حال خودش هست و گریه می‌کند. این ماجرا را برای همسرم گفتم و او گفت که ان‌شاءالله خیر است.

کارگردان فیلم سینمایی «های پاور» اضافه کرد: در روز عاشورا گوسفندی را قربانی کردیم و از خوی برگشتیم. در همین ایام کلیپی از دکتر الهی قمشه‌ای دیدم که می‌گفت "اگر فردی دری را بزند و کسی پشت در نباشد، اما طرف ناامید نشود و باز این در را بزند، آن در برایش باز می‌شود". این کلیپ روزنه امیدی در قلبم ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: بعد ایام محرم مجدد به پزشک مراجعه کردیم و آزمایش‌های تخصصی را برای شروع درمان انجام دادیم. پزشک بعد از دیدن نتیجه گفت اثری از بیماری نیست و بروید به زندگی‌تان برسید.

محمدپور با اشاره به اینکه این شفا را نتیجه آن عزاداری و در زدن دیدم، تصریح کرد: وقتی این اتفاق افتاد به خدا شکایت کردم که چرا "نگذاشتی شیرینی موفقیت فیلمم در جشنواره فجر در کامم بماند".

وی گفت: قبل از شروع ماه محرم زمانی که مراسم تعویض پرچم گنبد امام حسین علیه السلام را از تلویزیون می‌دیدم با خودم گفتم این آدم چه فرد خوشبختی است که توانسته پرچم را عوض کند.

این کارگردان سینما امه داد: مدتی بعد در برنامه‌ای دعوت بودم که مجری برنامه صندوق حامل پرچم گنبد امام حسین علیه السلام، تربت قتلگاه و انگشتری مزین به نگین سنگ مزار امام حسین علیه السلام را آورد. آن جا متوجه شدم خدا اگر بخواهد می‌تواند دنیا را جابجا کند فقط باید در درست را پیدا کنیم و بزنیم.

وی در رابطه با جایگاه فیلم دفاع مقدس در سینما، اظهار کرد: زمانی که به سراغ این ژانر رفتم متوجه شدم در این زمینه هیچ کاری صورت نگرفته است و بسیار عقب هستیم.

محمدپور با اشاره به اینکه نباید از این حوزه انتظار ویژه داشت: زیرا من به این حوزه نگاه فرهنگی دارم، بیان کرد: جوانان باید بدانند اگر پرچمی اهتزاز دارد و خاکی حفظ شده است چه کسانی جان دادند و باید برای این خاک تلاش فراوان کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha