دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول و تولید مسجد بوده که هم اکنون توانست همه قدرت‌های جهانی را به چالش بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امروز در نشست معارفه رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و اظهار کرد: مسجد خانه خداوند و یکی از توفیقات الهی است که انسان بتواند پایه گذار و خادم خانه خداوند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کار مربوط به انبیا و اولیا الهی است که خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام جهت عبادت بندگان دستور ساخت خانه کعبه را صادر فرمود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر قدم و قلمی که در مسیر شیطان باشد خسارت بوده و برخی در این مسیر شیطانی گام برمی‌دارند، افزود: خداوند متعال به برخی نیز توفیق می‌دهد که در مسیر پروردگار الهی گام برداشته و باید قدر این توفیق را بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات فراوانی نصیب مردم شد، ادامه داد: اگر حکومت پهلوی بود این توفیقات امروزی در جامعه وجود نداشت.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در گذشته بر شعائر دینی پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی و معنوی می‌تاختند که اگر این پایگاه‌ها وجود نداشت، نور الهی در دنیا خاموش می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاید ۱۰۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد نبود ولی هم اکنون به برکت نظام و انقلاب حدود هزار و ۸۰۰ مسجد و حدود ۸۰۰ حسینیه در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: مساجد مبدا و محل حرکت انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز همین مکان‌ها انقلاب را نگه داشته و از آن حفاظت و حراست می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وجود مساجد و حسینیه ها باعث شکل‌گیری اجتماعات می‌شود، اظهار کرد: مساجد محل اجتماعات مردمی و بیان مسائل بوده و باعث اتحاد و انسجام بین مردم می‌شوند.

وی افزود: اگر اجتماعات در مساجد شکل بگیرد، این پایگاه‌های عظیم می‌توانند در زمینه تربیت فرزندان و برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های ارزشمندی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید خدمت و فعالیت در مسجد را یک توفیق بدانیم، ادامه داد: مساجد وظیفه خطیری در حوزه فرهنگ بر عهده داشته و محلی برای رفع مشکلات مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان پایگاه امن الهی در زمینه تربیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه نقش محوری دارند.

وی پایگاه اصلی انقلاب و تداوم آن را مساجد دانست و بر بهره‌گیری از این اماکن مقدس در راستای گسترش دین، فرهنگ و معنویت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تاکید بر اینکه کار و تلاش و همچنین مدیریت مسجد باید اصولی باشد، یادآور شد: اگر حوزه فرهنگ و مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... به درستی مدیریت شود، می‌توان به بهترین نحو از کارکردهای مسجد در راستای رشد و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول و تولید مسجد بوده که هم اکنون توانست همه قدرت‌های جهانی را به چالش بکشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مدیریت مسجد نباید رها شده باشد، اظهار کرد: در سطح کلان برای یک مدیریت واحد و استفاده از همه ظرفیت‌های لازم جهت مدیریت مسجد تصمیم‌هایی اتخاذ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه در مسجد پایگاه مقاومت، امام جماعت، هیئت امنا، کانون فرهنگی و هنری و همچنین هیئت مذهبی فعالیت دارند، این ظرفیت‌های متعدد باید مدیریت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت جمع آوری اطلاعات هر مسجد و ثبت آن در سامانه مربوطه، افزود: باید مشخصات هیئت امنا، مختصات هر مسجد، فعالیت‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به هر مسجد به درستی رصد و در سامانه مربوطه جهت تهیه شناسنامه هر مسجد به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه جانمایی مساجد در مکان‌های فاقد مسجد باید تعیین و اعلام شود، یادآور شد: فعالیت‌های هر مسجد باید با محوریت امام جماعت به عنوان مدیر مسجد صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی از رابطین و مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و شهرستان‌ها خواست مسائل و مشکلات مساجد را رصد و آنها را به امام جماعت مسجد مربوطه اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha