چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نشست

حوزه/رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسجد متولیان بسیاری دارد ولی در زمان مدیریت، کارها به هم ریخته است، گفت: به همین دلیل در سطح کشوری قرارگاه مسجد تشکیل و دبیرخانه این قرارگاه در شورا مستقر است.

گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست معارفه رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و بخش‌های این استان ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، بحث مساجد را یکی از مشکلات حوزه فرهنگی دانست و اظهار کرد: هرچند کارهایی در حوزه مساجد صورت می‌گیرد، ولی مدیریت واحدی در این مجموعه وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسجد متولیان بسیاری دارد ولی در زمان مدیریت، کارها به هم ریخته است، گفت: به همین دلیل در سطح کشوری قرارگاه مسجد به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تشکیل و دبیرخانه این قرارگاه در شورا مستقر است.

وی اعضای این شورا را متشکل از نهادهای متولی مسجد شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، حوزه‌های علمیه و ... دانست و افزود: متناظر با این قرارگاه در کشور، قرارگاه‌های استانی و شهرستانی به ریاست ائمه جمعه تشکیل و فعالیت لازم را خواهند داشت.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان رئیس این قرارگاه بوده و با حضور اعضای ذکر شده در مرکز استان و همچنین در مراکز شهرستان‌ها ائمه جمعه هر شهرستان نیز نشست مربوطه را مدیریت می‌کنند، بیان کرد: این قرارگاه به صورت واحد عمل کرده و برای همه شئونات مسجد تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بر فعالیت این قرارگاه جهت انسجام در ارکان مساجد تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت و کارکرد مسجد، ائمه جمعه در طول سال و در قالب طرح اعتلا برنامه‌های خود را باید در سامانه مربوطه ثبت کنند که یکی از چهار محور مورد انتظار از ائمه جمعه، بحث مساجد هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه باید امام جماعت مسجد نیز باشد و این موضوع مورد تاکید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور است، یادآور شد: بر اساس تصمیم قرارگاه کشوری، ائمه جمعه باید در مناطق خود یک نفر را به عنوان مسئول و رابط بین امام جمعه و مساجد تعیین و معرفی کنند.

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به هماهنگی صورت گرفته با ائمه جمعه رابطین و مسئولان رسیدگی به امور مساجد باید فعال و پای کار باشند، اظهار کرد: طبق برنامه زمان بندی شده، باید آمار و اطلاعات مساجد هر منطقه، شهر و بخش بر اساس فرم مربوطه جمع آوری و همچنین موقعیت مکانی مساجد ثبت شوند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر مسئول باید خود در مسجد حضور پیدا کرده و آمار دقیق و همچنین موقعیت مکانی مسجد را بر اساس اطلاعات فرم مربوطه احصا و به ثبت برساند.

وی ضمن اشاره به اینکه همکاری بخشداری و دهیاری هر منطقه در این زمینه می‌تواند موثر باشد، تاکید کرد: اگر آمار و اطلاعات مساجد به درستی جمع آوری شود، می‌توان برای آینده مساجد برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha