شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ دهمین دوره آیین جایزه ملی «شهید دکتر محمدعلی رهنمون» و سومین یادواره «شهدای بهداری دفاع مقدس لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)» در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شامگاه پنجشنبه در مراسم دهمین دوره آیین جایزه ملی «شهید دکتر محمدعلی رهنمون» و سومین یادواره «شهدای بهداری دفاع مقدس لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)» که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد. با اشاره به برخی از ویژگی‌ های شهدای انقلاب اسلامی، گفت: شهدای ما مجاهدان در راه خدا بودند که در مسیر ظرفیت سازی و تبعیت از اسلام نام محمدی قدم برداشتند.

وی، ارادت به اهل بیت علیهم السلام و توسل به ائمه را شاخصه بارز شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شهدای ما با توسل به قرآن و اهل بیت گره‌های بسیاری را از پیش پای نظام اسلامی گشودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، معنویت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از ابعاد معنویت، ارتباط با خداست و شهدای ما همواره با اتکال به خداوند حرکت می‌کردند.

وی بر همراهی معنویت در ابعاد مختلف زندگی شهدا تاکید کرد و گفت: شهید سلیمانی به عنوان یکی از شاخص‌ترین شهدای انقلاب اسلامی در تمام شئون زندگی خود عقلانیت و معنویت را همراه هم کرده بود.

گفتنی است، در این مراسم از خانواده معظم شهدا، گروه‌ های جهادی برتر و پیشکسوتان بهداری دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha