دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون وزیر بهداشت

حوزه/ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام برنامه‌های کشوری از خرد تا کلان نیازمند پیوست با عنوان «سلامت» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه پنجشنبه در «گردهمایی مدیران بهداشت رده‌ های سپاه پاسداران» در سالن همایش‌های خانه معلم قم، با پرداختن به ضرورت تدوین پیوست سلامت برای برنامه‌ها و دستگاه‌ های مختلف افزود: امروزه وقتی بحث بهداشت مطرح می‌شود باید تمام برنامه‌ های اقتصادی، نظامی، مدیریتی پیوستی تحت عنوان «سلامت» داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حوزه سلامت گسترده است گفت: یکی از بخش‌های بسیار مهم حوزه سلامت، بخش سلامت جسمانی است ولی در کنار سلامت جسمانی سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی هم مطرح است.

وی با پرداختن به مؤلفه‌های سلامت بیان داشت: سلامت مؤلفه‌های بسیار مهم و مختلفی دارد که یکی از آن مؤلفه‌ها سلامت اجتماعی است، در سلامت اجتماعی یعنی ما باید ارتباط خودمان، جامعه و افرادی که بر آنها باید مدیریت کنیم بر اساس یک برنامه خاص و منسجم انجام شود.

فرشیدی اظهار کرد: زمانی فقط صحبت از سلامت در مواقع بیماری بود ولی در حال حاضر بحث سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری سازمان‌ها به آن بپردازیم.

وی مدیریت را دارای دو جنبه عملی و علمی عنوان کرد و افزود: یکی اینکه مدیریت را بر افرادی داریم که بتوانیم سلامت روانی، اجتماعی را حفظ کنیم و در بخشی دیگر تمام مجموعه وقتی خدماتی را به مردم می دهند این خدمات در راستای ارتقاء آن چیزی باشد که بعنوان سواد سلامت و آن چیزی که بعنوان رفاه اجتماعی می دانیم به آن برسیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مشارکت دستگاه‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این امر، موضوع مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های ارزشمند و قابل توجهی در تامین سلامت مردم برداشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha