دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محسن عباسی ولدی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی با تأکید بر این که مشارکت در انتخابات قدرت ملی جامعه را ارتقا می‌دهد و قدرت ملی نیز ضامن امنیت است، گفت: کسی که اهل شکر باشد، قدر نعمت امنیت را می‌داند و از هیچ کوششی برای صیانت از آن دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن عباسی ولدی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت به اهمیت تربیت با رویکرد شکر اشاره کرد و با تأکید بر این که اگر کسی در عرصه تربیت برنامه‌ای برای تقویت روحیه شکر نداشته باشد، در اصل برنامه‌ای برای تربیت ندارد، اظهار داشت: دوری انسان از شکر، نقطه کلیدی حربه و خط‌ونشان ابلیس در درگاه ایزد منان بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ»؛ با بیان این که اکثر مردم اهل شکر نیستند، اظهار داشت: اگر انسان اهل شکر نباشد، به‌یقین در محاصره شیطان، سربازان ابلیس و وسوسه‌های شیطانی قرار خواهد گرفت؛ طبق صریح روایات شکرگزار کسی است که قدردان واسطه‌های رسیدن نعمت الهی نیز باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به روایتی از علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال به بنده‌ای که ادعای شاکر بودن دارد، می‌فرماید؛ پذیرش شکر خدا در گرو قدردانی و تشکر از واسطه های الهی است که نعمت های خدا را به انسان می‌رسانند.

وی در ادامه ضمن اشاره به مصادیقی از واسطه‌های فیض و نعمت الهی، بر اهمیت قدردانی فرزند از والدین و تشکر زن و شوهر از یکدیگر تاکید کرد و یادآور شد: در عرصه تربیت قاعده‌ای وجود دارد که در آن تصریح می‌شود، که همه‌ باید تلاش کنیم تا کارهای دیگران را به خوبی ببینیم و به خوبی تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ولدی افزود: اگر کسی گلایه دارد که بچه‌هایش قدردان او نیستند باید تلاش کند تا خودش قدردان پدر و مادرش باشد، چراکه مشاهده احترام پدر و مادر نسبت به والدینشان بهترین مؤلفه تربیتی فرزندان است؛ بر والدین لازم است تا در حضور فرزندان از پدر و مادر خود تشکر کنند و بگویند اگر شما زحمت نمی‌کشیدید، دعا نمی‌کردید، نان حلال سر سفره نمی‌آوردید و شیر پاک نمی‌دادید، معلوم نبود من الان کجا بودم.

وی با بیان این که اگر تشکر از دیگران در متن زندگی کسی جریان نداشته باشد، نباید توقع قدردانی دیگران را داشته باشد، اظهار داشت: وقتی انسان متوقعانه فکر و رفتار می‌کند، باید آماده باشد که دیگران به جای اینکه کارهای خوبش را بیان و از او تشکر کنند، نقص‌هایش را برجسته سازند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین مصادیقی از تجلی شکر، با تأکید بر این که امنیت یکی از اصلی‌ترین نعمت‌های الهی است و هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست، اظهار داشت: بر اساس روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله امنیت و سلامتی دو نعمتی است که همواره مورد ناسپاسی انسان‌ها قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ولدی با تأکید بر این که امنیت برای کشوری که این همه دشمن خونخوار، بی‌رحم، قدرتمند و مُصِر دارد، مساله‌ای اتفاقی نیست، تصریح کرد: در مسائل امنیتی اگر کسانی که وظیفه‌شان را انجام دادند، کوتاهی می‌کردند و دشمن همه‌ نقشه‌هایش را پیاده می‌کرد، بدون شک وضعیت امروز ایران بسیار بدتر از وضعیت عراق، افغانستان و سوریه بود.

وی به مهمترین ارکان امنیت اشاره کرد و اذعان داشت: بعد از عنایات الهی و توجهات خاصه‌ امام زمان(عج)، اصلی‌ترین رکن امنیت وجود رهبری حکیم، شجاع، مدیر و مدبر و با صلابت است؛ دشمنان این مرز و بوم بارها به صراحت اعتراف کرده‌اند که بزرگترین مانع اجرای نقشه‌هایشان در ایران، حضور مردم در صحنه و وجود حکیمانه شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر اطاعت از رهنمودهای ولی‌فقیه را از مهمترین پایه‌های تجلی شکر نعمت امنیت توصیف کرد و ابراز داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب صراحتا می‌فرمایند؛ حتی اگه من را هم قبول ندارید پای صندوق‌های رای حاضر شوید؛ از این روست که مشارکت در انتخابات قدرت ملی جامعه را ارتقاء می‌دهد و قدرت ملی نیز ضامن امنیت است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها و صراحتا تاکید می‌کنند که هم خودتان پای صندوق‌های رای حاضر شوید و هم به اندازه‌ ظرفیتی که دارید دیگران را به رای دادن دعوت و تشویق کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ولدی با بیان این که کسی که اهل شکر باشد، قدر نعمت امنیت را می‌داند و از هیچ کوششی برای صیانت از آن دریغ نمی‌کند، اظهار داشت: دومین رکن امنیت سربازان مخلص رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند که بدون هیچ چون و چرایی جانشان را در کف دست گرفته، از امنیت من و شما دفاع کردند.

وی با تأکید بر این که شهدا ضامن امنیت کشور هستند، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس با این که به مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور اعتراض و انتقاد داشتند؛ لبیک گویان به منویات رهبر معظم انقلاب وارد صحنه شده از آرمان های اسلام، انقلاب و میهن پاسداری نمودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: شهدا به ما آموختند علی رغم تمام نقدها، نظام اسلامی نظام برتری‌ است که می‌ارزد برایش جان دهیم و با تمام این نقدها و کاستی‌ها، آرام آرام کشور را می‌سازیم و در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار قرار می‌دهیم؛ شهدایی که همه هستی، خانواده، فرزند و تمام آرزوهای خود را برای امنیت ما هزینه کردند، می‌گویند ما که برای امنیت شما از همه چیزمان گذشتیم، حال رهبرمان میگوید شما از خانه تا پای صندوق‌های رای بروید و برای امنیت خودتان حضوری پرشور را رقم بزنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha