یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف امور تربیتی، تربیت نیرو در بدنه آموزش و پرورش و ممانعت از نشر و گسترش فرهنگ غربی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به هشتم اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف امور تربیتی، تربیت نیرو در بدنه آموزش و پرورش و ممانعت از نشر و گسترش فرهنگ غربی است.

وی گفت: امور تربیتی نقش‌ موثری در طول تاریخ همچون ایام دفاع مقدس داشته است و جوانان انقلابی در سایه تربیت اسلامی به دستور امام راحل در مقابل دشمنان ایستادند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه جوانان آینده‌سازان مملکت هستند و به عنوان امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: جوانان و نوجوانان در برابر برخی مسائل آسیب‌پذیر هستند و دشمنان طمع کرده اند تا فکر و ذهن جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

اسماعیلی افزود: مدارس و خانواده تاثیر اصلی بر تربیت دانش آموزان دارد و در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی را در نظر گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ضرورت تبیین هویت ایرانی - اسلامی در بین دانش‌آموزان، گفت: این امر به کمک بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هلال احمر انجام می‌گیرد و برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان، گفت: تلاش شده تا مباحث فرهنگی و تربیتی در بین دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال برای یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز جشن تکلیف برگزار شد، خاطر نشان کرد: تلاش شده مدارس به سمتی حرکت کند که مسائل تربیتی و فرهنگی بیشتر خود را نشان دهد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو،‌ افزود: قریب به ۴۰ هزار دانش‌آموز رای اولی در استان زنجان در ۱۱ اسفندماه پای صندوق‌های رای می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha