دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس اسکندری

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همزمان با نیمه شعبان امسال، جشن سالروز میلاد امام عصر(عج) در ۳۰ بقعه استان برگزار می‌شود.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اداره اوقاف استان قم امروز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت حجت ابن الحسن(عج) اظهار کرد: بر این اساس در بقاع متبرکه مختلف استان قم مراسم جشن و سرور، ایستگاه صلواتی، محافل قرآنی و برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده است.

وی افزود: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، سیدمعصوم(ع)، نورعلی(ع)، علی بن جعفر(ع)، عبدالله ابیض(ع)، شاه سیدعلی(ع)، جعفر(ع) روستای زواریان، ابواحمد(ع)، چهار امامزاده (ع) و پنج امامزاده(ع)، جعفر شهید(ع)، ناصرالدین(ع)، بقعه علی بن بابویه(ع)، مزار مقدس شیخان و مسجد جامع اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در شهرستان کهک هم آستان مقدس امامزادگان زینب و هاشم(ع)، فاضل(ع)، هادی(ع)، عیسی(ع)، عباس(ع) و موقوفه سعدالحکما میزبان مراسم جشن نیمه شعبان خواهند بود، گفت: حرم مطهر امامزاده زکریا(ع) بخش خلجستان هم برنامه شاخص جشن سالروز میلاد امام عصر(عج) را میزبانی می‌کند.

توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم در بین زائران مهدوی

وی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) برنامه ویژه‌ای برای شب و روز نیمه شعبان تدارک دیده است؛ بر این اساس توزیع ۱۲ پرس غذای گرم در شب و روز نیمه شعبان به زائران مهدوی قم در دستور کار قرار دارد.

اسکندری با اشاره به برنامه‌های ویژه بقعه علی بن بابویه گفت: مراسم جشن «جوان منتظر» نیز شامگاه سوم اسفندماه از ساعت ۱۹ و با سخنرانی حجت‌الاسلام میرداماد و مولودی‌خوانی جمعی از ستایشگران جوان در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.

وی افزود: روزهای پنجم و ششم اسفندماه از ساعت ۱۵، ایستگاه صلواتی در جوار مزار مقدس شیخان برپا می‌شود؛ ویژه‌برنامه جشن میلاد باسعادت امام زمان(عج) با حضور ستایشگران و فعالان قرآنی نوجوان، یکشنبه، ششم اسفندماه از ساعت ۱۹ در بقعه مطهر علی بن بابویه قمی(ره) برگزار می‌شود.

برپایی مواکب امامزادگان شاخص قم در بلوار پیامبر اعظم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بقاع شاخص استان قم در نیمه شعبان امسال در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) موکب‌هایی را نیز برای پذیرایی از شهروندان و زائران برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه از جمله این بقاع، آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) است، گفت: این موکب در عمود ۷۰ و طی روزهای پنجم و ششم اسفندماه (شب و شام ولادت) برپا می‌شود و شامل غرفه کودک و نوجوان، محل استراحت زائران پیاده جمکران و همچنین ایستگاه صلواتی است. همچنین در این بقعه در صبح نیمه شعبان، دو هزار وعده صبحانه و در طول روز چای و شیرینی و آش بین زائران توزیع شود و ۳۰ هزار وعده آش، دو تن میوه و پنج هزار میان‌وعده گرم نیز توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه موکب امامزاده جمال غریب(ع) هم در عمود ۱۰۷ بعد از میدان سلام برپا می‌شود، گفت: این بلوار مسیر پیاده‌روی زائران مسجد مقدس جمکران است که فاصله هفت کیلومتری حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تا این مکان مقدس را طی می‌کنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین اسکندری موکب امامزاده جمال غریب(ع) از روز جمعه، چهارم اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا روز دوشنبه، هفتم اسفندماه پذیرای زائران و مسافران خواهد بود.

وی تصریح کرد: آستان مقدس احمد بن قاسم(ع) بخش پذیرایی این موکب را عهده‌دار شده و غرفه کودک نیز توسط حرم مطهر امامزاده سیدمعصوم(ع) برپا می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha