دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام آزادی

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: یکی از وظایف منتظرین، شناخت خود حضرت و معرفت به ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام حمدالله آزادی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین امروز در دیدار با اساتید و طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج) گفت: یکی از وظایف منتظرین، شناخت خود حضرت و معرفت به ایشان است که شما اساتید وطلاب باید بیش از پیش موضوع فرهنگ انتظار ومهدویت در جامعه برای اقشار مردم تبیین کنید.

حجت الاسلام آزادی خاطرنشان کرد: یکی از القاب امام زمان (عج)، قائم است که وقتی برده می شود ما به احترام این نام بلند می شویم و در روایات هم این کلمه به کار برده شده است و این کلمه به معنای ایستاده است و این لقب به این معنا است که امام زمان (عج) در آماده باش کامل هستند و اگر خداوند متعال به ایشان اذن ظهور بدهند، ایشان همیشه آماده به خدمت و آماده باش هستند. پس بطور کلی منتظِر هم باید مانند منتظَر آماده باش کامل باشد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین بیان کرد: از لحاظ لغوی انتظار به معنای چشم به راه بودن و امید به آینده داشتن است و در اصطلاح، چشم به راه ظهور منجی بودن را انتظار می گویند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: انتظار امام زمان (عج) لحظه به لحظه است. باید به گونه ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم.

وی ضمن رعایت نظم و مقررات در مدرسه از سوی طلاب بیان کرد: دغدغه اصلی طلاب مدارس علمی باید در کنار تحصیل دروس حوزوی تقوای الهی و تخلق به اخلاق نبوی باشد.

حجت الاسلام آزادی ادامه داد: شما طلاب باید با جدیت تمام دروس حوزوی را بیاموزید تا در آینده آموزه های اسلامی را در بین مردم تبیین و به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بپردازید.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین با تأکید بر نظم و حضور به موقع در کلاس های درس، عنوان کرد: ضروری است تا طلاب در تمامی کلاس های آموزشی شرکت کنند تا از علم آموزی غافل نشوند، نظم و انضباط تحصیلی یک مسأله مهم در تحصیل علوم دینی و تعمیق آموزه های اسلامی است.

حجت الاسلام آزادی تصریح کرد: شما طلاب باید قدردان این فرصت باشید و همه توان و تلاش خود را در جهت کسب علم دین به کار گیرید.

یکی از وظایف منتظرین شناخت خود حضرت و معرفت به ایشان است

یکی از وظایف منتظرین شناخت خود حضرت و معرفت به ایشان است


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha