دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب در روز مبعث رسول اکرم (ص) توسط آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در جشن عمامه گذاری طلاب، گفتند: امام‌زمان(عج) این منجی موعود همه ما را به حیات طیب عقلانی دعوت می‌کنند و باید با ارتباط تنگاتنگ با آن امام معصوم ما نیز پاک، طیب و طاهر شویم تا جامعه نیز طیب و طاهر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله‌ جوادی‌آملی امروز در مراسم جشن میلاد حضرت امام‌زمان(عج) و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب قم که در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کردند: بهترین روز برای بشریت، جهان اسلام و شیعیان، روز منسوب به امام‌زمان(عج) منجی عالم بشریت است.

ایشان افزودند: هر چند شناخت حقیقت پیامبران(ص) و امامان(ع) برای همه میسور نیست، اما همگان باید متوجه شناخت امام ‌عصر(عج) باشند، چرا که طبق حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند: «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة» هر کس امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، چرا که اگر با امام‌زمان(عج) همراه باشید، نیک می‌میرید ولی اگر امام‌زمان(عج) را نشناسید به مرگ جاهلیت خواهید مرد.

این مرجع تقلید گفتند: اینکه در حدیث آمده کسی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، برای این است که امام معصوم، مردم را به قرآن دعوت می کند و قرآن نیز جامعه را زنده می‌کند «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ» و چون قرآن با امام هماهنگ است و امام‌زمان(عج) جامعه را به قرآن دعوت می‌کند، پس امام‌زمان(عج) نیز جامعه را زنده می‌کنند و حیات می‌بخشند.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه وظیفه حوزه این است که انسان‌های طیب و طاهر تربیت کند، اظهار کردند: حیات قرآنی دارای دو اصل انگیزه و اندیشه است، حوزه و دانشگاه کارشان، اندیشه و علم و استدلال است، ولی اندیشه به تنهایی کار جامعه را حل نمی‌کند، بلکه انگیزه می‌خواهد که انسان پاک باشد، «فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» پس همگان و خصوصا شما طلاب دو وظیفه دارید یکی اندیشه که به دنبال بحث و درس و علم بروید و یکی هم انگیزه داشتن برای اینکه که پاک باشید و پاک زندگی کنید.

معظم له در پایان تصریح کردند: امام‌زمان(عج) این منجی موعود همه ما را به حیات طیب عقلانی دعوت می‌کنند و باید با ارتباط تنگاتنگ با آن امام معصوم ما نیز پاک، طیب و طاهر شویم تا جامعه نیز طیب و طاهر شود.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha