شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1140264
۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
احیا شب نیمه شعبان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: اعراض از ولایت منجر به ایجاد حادثه کربلا شد، در حالی که مردم هنوز بعد از آن ماجرا متنبه نشده بودند و فقط در مورد یزید اعتقاد داشتند که او نماز نمی‌خواند و فساد می‌کند و هنوز خلیفه مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست مهدویت همراه با مراسم جشن و احیاء شب نیمه شعبان در مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان با حضور خانم دکتر ساجدی‌فر استاد حوزه علمیه قم برگزار شد.

خانم ساجدی فر در ابتدای سخنان خود، با بیان سه گونه بهار در زندگی به ماجرای سقیفه و اعراض از ولایت اشاره کرد.

وی گفت: این سه بهار اعم از بهار طبیعت و بهار زندگی و عمر و بهار ولایت است که اگر هر کدام از این سه بهار را قدر ندانسته و شکرگزاری نکنیم به بلای عظیم مبتلا میشویم که همان فرو رفتن در جهل و گمراهی است.

این استاد حوزه تصریح کرد: اعراض از ولایت منجر به ایجاد حادثه کربلا شد، در حالی که مردم هنوز بعد از آن ماجرا متنبه نشده بودند و فقط در مورد یزید اعتقاد داشتند که او نماز نمی‌خواند و فساد می‌کند و هنوز خلیفه مسلمین است و این هنر و معجزه امام سجاد علیه السلام است که در باغی در اطراف مدینه به حدی به نشر معارف اسلامی در اوج مظلومیت پرداختند که منجر به این شد که اسلام در زمان امام صادق علیه السلام چهار هزار شاگرد در مکتب درس ایشان تلمذ کردند و این جز معجزه و کار فوق العاده حضرت چیز دیگری نیست.

وی افزود: نمونه ای از کار فرهنگی امام سجاد علیه السلام در واقعه حره این بود که حدود ۶۰۰ نفر از بانوان سران مدینه و بقیه مردم در پیش ایشان پناه گرفته و از ترس دشمنان در آنجا زندگی می‌کردند.

خانم ساجدی فر در پایان سخنان خود با دعا برای فرج حضرت حجت و پیروزی جبهه اسلام و مقاومت و همچنین توفیق و سلامتی برای وجود امام خامنه‌ای سخنان خود را به پایان رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha