چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با انتخابات می‌شود در کشور تحوّل ایجاد کرد و مشارکت قوی و پرشور در انتخابات به افزایش قدرت جمهوری اسلامی منجر می‌شود و این باعث افزایش قدرت محور مقاومت و قدرت هرچه بیشتر محور مقاومت، موجب تضعیف دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: جهاد تبیین فریضه قطعی، فوری، واجب شرعی و عقلی است که بر دوش همه نخبگان کشور قرار گرفته و اهمیت آن واضح و مبرهن است.

وی افزود: انقلاب‌اسلامی یک نظام‌ مردم‌سالار را ایجاد کرده که در آن مردم رکن اساسی و بنیادین هستند و نقش‌آفرینی مستقیم مردم و حضور در انتخابات، مهم‌ترین جلوه این مردم‌سالاری است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افراد با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانون‌گذاری صحیح نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به‌وجودآمده مطالبه‌گری کرد. اگر در کشور ما انتخابات و مردم‌سالاری و حضور مردمی و اراده‌های جوشان مردم در وسط صحنه و میدان نمی‌بود، یک سال هم این انقلاب دوام نمی‌آورد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان می‌دهد، این انگیزه ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان می‌دهد؛ انگیزه ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور می‌شود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت می‌کند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی می‌رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل می‌شود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد می‌کند. بعضی‌ها اسم تحوّل را می‌آورند، اظهار طرف‌داری از تحوّل می‌کنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمه حتمی تحوّل یعنی انتخابات است، مورد بی‌اعتنائی‌شان قرار می‌گیرد. با انتخابات می‌شود در کشور تحوّل ایجاد کرد.

حریزاوی گفت: بهترین شکل ادامه‌ی یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد و انتخابات، بهترین شکل تحول در عین ثبات است، یعنی در یک چهارچوب معینی که ثبات دارد، یک تحولی رخ می‌دهد. حضور پر شور مردم موجب می‌شود که این تحول، به بهترین شکل صورت بگیرد.

وی حضور مردم در انتخابات را حافظ نشاط، قدرت و صلابت انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات، تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش در نظام مردم سالار دینی است. حضور مردم در انتخابات؛ پشتوانه مجلس شورای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و الهام‌بخش ملت‌های دیگر است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حضور مردم در انتخابات، احساس مسئولیت در برابر آزمون الهی و ادای دِین شرعی، اخلاقی، سیاسی و ملّی است. حضور مردم در انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام و اتکا به رأی مردم است. حضور مردم در انتخابات پشتوانه خدمتگزاری مطلوب‌تر مسئولان در اداره آینده کشور است. حضور مردم در انتخابات باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون‌تر نظام جمهوری اسلامی است.

وی اصل حضور مردم در صحنه انتخابات را مهم دانست و بیان کرد: مشارکت عمومی نشان‌دهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی می‌تواند در مقابل توطئه‌های دشمنان به کشور مصونیت ببخشد. دشمن از اختلافات سود می‌برد و از تشتت آرای مردم سوء استفاده می‌کند. دشمن از دودستگی‌ها و فتنه‌گری‌ها و جنگ‌افروزی‌های داخل کشور استفاده می‌کند.

حریزاوی افزود: حضور حداکثری و یکپارچگی مردم شمشیر دشمن را کُند و اراده آنان را سست و ضعیف می‌کند. آن وقت دشمن جرأت نمی‌کند به چنین کشور و ملتی نظر سوء داشته باشد. شرکت وسیع مردم در انتخابات می‌تواند این همبستگی ملی را در مقابل چشمان دشمن عنود و حیله‌گر به نمایش بگذارد و به کشور مصونیت ببخشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: واقعیت این است که دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخابات‌مان چشم‌گیر نباشد؛ دشمنان می‌خواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به مجلس و مسائل اساسی نظام ندارد. مشارکت گسترده مردم در انتخابات، این نگاه را باطل می‌کند.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بددلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد. مشارکت قوی و پرشور در انتخابات، به افزایش قدرت جمهوری اسلامی منجر می‌شود، و این باعث افزایش قدرت محور مقاومت و قدرت هرچه بیشتر محور مقاومت، موجب تضعیف دشمنان می‌شود.

حریزاوی شاخص‌های یک نماینده اصلح را قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور دانست و اضافه کرد: در مجلسی که طبق گفته امام‌خمینی(ره) در راس امور است، باید نمایندگانی وارد بشوند که بتوانند بار چنین عنوانی را به دوش بکشند. یک نماینده اصلح باید دارای تفکر، تحلیل قوی و شجاعت در عمل را داشته باشد. نماینده اصلح کسی است که با ایده‌های معقول و سنجیده طرح‌های مربوط را ارائه کرده و سپس قوانین لازم را به تصویب برسانند.

وی افزود: نماینده مجلس در مواجه با مشکلات مردم باید خستگی‌ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت زیادی داشته باشد. یک نماینده خوب و طراز انقلاب اسلامی فردی است که همواره در میان مردم حاضر شده و با شناسایی نیازهای آن‌ها در صدد رفع این نیازها برآید.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر شاخص‌های یک نماینده اصلح را بصیرت و هوشمندی دانست و عنوان کرد: یک نماینده اصلح باید با تدبیر و با برنامه‌، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی باشد. خدای ناکرده ما شاهد نباشیم که نماینده‌ای، به جای ایجاد عدالت با بی‌عدالتی، اهداف و مطامع سیاسی و اقتصادی خودش را دنبال کند.

وی افزود: حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح، خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی و نیز پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی از دیگر شاخص‌های یک نماینده صالح است.

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: اشراف به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و پایبندی به آنها، صمیمی بودن با مردم و خود را خدمت‌گزار مردم دانستن، استکبارستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن از ویژگی‌های مهم یک نماینده اصلح است. یکی از آرمان‌های بسیار مهمی است که بنیان‌گذار و رهبر انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، داشتن شجاعت و مقاوم بودن در برابر فشارهای دشمن، مخصوصا با توجه به ویژگی‌های ژئوپولیتیکی ایران و شرایط منطقه است که دشمنان همواره در پی ضربه‌زدن به انقلاب و ایران هستند و این ویژگی بسیار ضرورت دارد.

وی از دیگر ویژگی‌های یک نماینده تراز انقلاب اسلامی را مؤمن، با تقوا و متوکل به خدا و راست‌گو بودن دانست و اظهار کرد: ساده‌زیست بودن و دور از خوی اشرافی‌گری، امانت‌دار بودن، پاکدامن و به دور از فساد، ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم از ویژگی‌های مهم است. فردی را می‌توان نماینده واقعی مردم دانست که به نظرات و حرف‌های مردم احترام گذاشته و آن‌ها را با گوش جان بشنود و به توانایی‌های مردم احترام بگذارد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: ۴۵سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. در این سال‌ها و در برهه‌های مختلف، این مردم بودند که با صبر، شکیبایی، درایت و بصیرت بر مشکلات فائق آمدند. شرایط اقتصادی که ما در آن به سر می‌بریم، خیلی مساعد نیست. بعضا آثار بی‌تدبیری‌هایی که برخی مسئولین داشتند هنوز هم باقی است. اما این نباید موجب نا امیدی بشود.

حجت‌الاسلام حریزاوی در پایان گفت: شاید بی‌راه نباشد اگر بگوییم که چشم جهانیان و مخصوصا دول متخاصم به حضور مردم در انتخابات دوخته شده است تا واکنش آنان را ببینند. ان‌شاءالله حضور دشمن‌شکن مردم در انتخابات قلوب مستضعفین و عدالت‌خواهان را شاد و چشم دشمنان را کور خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha