شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: همنشینی و انس با قرآن کریم یک توفیق الهی است و برای این نعمت بزرگ باید قدردان و شکرگزار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه استان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام برگزارشد، ضمن تبریک نیمه شعبان ولادت باسعادت حضرت ولی عصر امام زمان (عج) بر بهره گیری بیشتر از سیره وروش ائمه معصومین علیهم الاسلام در فعالیتهای تحصیلی و زندگی تاکید کرد.

حجت الاسلام موسوی به حدیث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) پرداخت وبیان کرد:رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند که «اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضی ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا؛»یعنی اینکه خانه ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت (روزی زیاد) داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان میدرخشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:شایسته است که با قرآن انس پیدا کنیم، با کلمات ائمه(ع) انس بگیریم و دقیق در معانی این کلمات توجه کنیم.

وی ادامه داد: همنشینی و انس با قرآن کریم یک توفیق الهی است و برای این نعمت بزرگ باید قدردان و شکرگزار بود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انس با قرآن کریم به منزله سخن گفتن خداوند با انسان است، چرا که ذکر الهی مایه آرامش و موجب ترقی انسان می شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انس با قرآن موجب دوری از معصیت و تزکیه نفس می شود و انسان را در مسیر الهی رهنمون خواهد شد.

وی اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه، انس با قرآن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند چون تحقق این امر، منشا بسیاری از تحولات مثبت است.

همنشینی و انس با قرآن  کریم یک توفیق الهی است


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha