دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجید اصغری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم

حوزه/معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از نظارت بهداشتی ۱۷۷۲ موکب، ایستگاه صلواتی، زائرسرا، اماکن اقامتی طی ۴ روز گذشته در ایام نیمه شعبان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجید اصغری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت تشدید نظارت‌های بهداشتی و در راستای حفظ سلامت زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) ۳۰ تیم نظارتی بهداشت از ۵ شنبه چهارم اسفندماه تا پایان روز نیمه شعبان در سطح استان بویژه در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به همت مرکز بهداشت بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: طی این ۴ روز تعداد ۱۷۷۲ بازرسی بهداشتی انجام شده است که غالب آن از مواکب و ایستگاه‌های صلواتی بویژه در بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، زائرسراها، اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها و مدارس اسکان زائرین، بوستان‌ها، امامزاده‌ها و مراکز طبخ غذا ویژه مراسم‌ها بود.

اصغری ضمن قدردانی از سازمان‌های مشارکت کننده در نظارت‌های بهداشتی ابراز داشت: علاوه بر نظارت‌های فوق ۱۴۸ بازدید نیز بصورت مشترک با سازمان‌های نظارتی از جمله صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، تعزیرات و نمایندگان ستاد مردمی مواکب انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در این نظارت‌ها بمنظور کنترل سلامت آب و مواد غذایی مصرفی، تعداد ۱۰۵۲ مورد سنجش بار میکروبی از مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی و نیز ۵۰۲ مورد کلرسنجی و ۵۳ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و آب شهری توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha