شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ا

حوزه/ مهدی دوستی در نشست هم اندیشی اقتصاد دریامحور گفت:نگاه به دریا باید نگاه ملی باشد تا حرکت قدرتمندتری شکل بگیرد که منجر به رشد و توسعه این عرصه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست هم اندیشی اقتصاد دریا محور روز گذشته با حضور سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،مهدی دوستی استاندار هرمزگان و نمایندگان اتحادیه آبزی پروران‌،انجمن صیادان،روسای دانشگاه ها، محققان و مدیران دستگاه های دولتی تخصصی برگزارشد.

استاندار هرمزگان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و سیاستگذاری های استان در حوزه توسعه اقتصاد دریامحور گفت: تعدد متولیان حوزه دریا موجب گسستگی امور شده و حکمرانی یکپارچه در این حوزه مسیر عملیاتی کردن برنامه ها را تسهیل می کند.

مهدی دوستی ضمن قدردانی از فعالان بخش خصوصی و صیادان افزود: آسان شدن امور گمرکی و توسعه پس کرانه ها در کنار برنامه های شیلاتی، صیادی و آبزی پروری آینده پربار این حوزه در استان را رقم خواهد زد.

وی در جمع فعالان حوزه اقتصاد دریا محور، دانشگاهیان و مدیران حاضر نشست، تامین منابع مالی موردنیاز اقتصاد دریا را مهم دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در هرمزگان افزایش چشمگیری در حوزه های مختلف داشته بویژه برق رسانی مزارع میگو، رشد تولید ماهی در قفس، تقویت و راه اندازی مراکزبازسازی ذخایرمیگو و استقرار مستمر زیستگاه های مصنوعی آبزیان در دریا بخشی از دستاوردهای تلاش و همکاری بخش دولتی و خصوصی بوره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha